В Испания са открити останките на семейство неандерталци от 12 души, които са били изядени от други представители от този вид. Статия с описание на находката е публикувана в списанието Proceedings of the National Academy of Sciences, а накратко е преразказана от BBC News.
Учените работили в пещера в испанската провинция Астурия, където им се удало да открият костите на шестима възрастни неандерталци, три големи деца, две малки и едно бебе. На всички костите носят следи от разчупване, за да им се извади костният мозък. Изследователите предполагат, че цялото семейство Homo neanderthalensis било убито и изядено от свои сродници.<br /> <br /> Анализът на митохондриалната ДНК позволила да се изясни, че възрастните мъже-неандерталци са родственици по майчина линия, а жените генетично не са родственици една с друга или с мъжете. Този факт потвърждава хипотезата, че мъжете H. neanderthalensis избирали за чифтосване представителки от други групи неандерталци.<br /> <br /> <strong>БЛИЦ</strong><br /> <br />