На 4 февруари в авиобазата „Едуардс” в Калифорния е извършил успешно първия си полет палубният безпилотен самолет X-47B UCAS-D на компанията Northrop Grumman. За него се очаква да влезе в основата на американската безпилотна авиация, която в бъдеще се планира да има в състава си 26 хиляди машини. Ако изпитанията на суша и на самолетоносача преминат успешно, през 2018 година Х-47В ще бъде приет на въоръжение във ВМС.
X-47B UCAS-D е създаден с използване на технологии за малка забележимост от радарите. Двигателят на 20-тонната машина е същият като на изтребителите F-15 Strike Eagle и F-16 Fighting Falcon, но без форсажна камера.<br /> <br /> Х-47В ще бъде снабден със система за дозареждане с гориво във въздуха, с комплект разузнавателна апаратура, средства за радиоелектронно подавяне и с управляеми авиобомби. В бъдеще може да му бъдат инсталирани перспективни ударни системи, включително лазер и микровълново оръжие.<br /> <br /> Планира се самолетът лети непрекъснато в продължение на 2-4 денонощия, като при необходимост той да се използва за летящ танкер за зареждане на изтребители или други безпилотни самолети. При тези изпитания ще бъде използван безпилотният самолет Global Hawk Block 10.<br /> <br /> <strong>Справка за Х-47В:</strong><br /> Размах на крилото - 18,93 метра<br /> Дължина - 11,63 метра<br /> Височина - 3,1 метра<br /> Маса празен - 6,35 тона<br /> Максимална маса при излитане - 20,2 тона<br /> Крейсерска скорост - 0,45М<br /> Далечина - 3900 километра<br /> Таван -12 хиляди метра<br /> <br /> <strong>БЛИЦ</strong><br /> <br />