Авиобаза "Едуардс", САЩ
08 Февр. 2011, 11:44
820 прочита
0 коментара
На 4 февруари в авиобазата „Едуардс” в Калифорния е извършил успешно първия си полет палубният безпилотен самолет X-47B UCAS-D на компанията Northrop Grumman. За него се очаква да влезе в основата на американската безпилотна авиация, която в бъдеще се планира да има в състава си 26 хиляди машини. Ако изпитанията на суша и на самолетоносача преминат успешно, през 2018 година Х-47В ще бъде приет на въоръжение във ВМС.
X-47B UCAS-D е създаден с използване на технологии за малка забележимост от радарите. Двигателят на 20-тонната машина е същият като на изтребителите F-15 Strike Eagle и F-16 Fighting Falcon, но без форсажна камера.<br />
<br />
Х-47В ще бъде снабден със система за дозареждане с гориво във въздуха, с комплект разузнавателна апаратура, средства за радиоелектронно подавяне и с управляеми авиобомби. В бъдеще може да му бъдат инсталирани перспективни ударни системи, включително лазер и микровълново оръжие.<br />
<br />
Планира се самолетът лети непрекъснато в продължение на 2-4 денонощия, като при необходимост той да се използва за летящ танкер за зареждане на изтребители или други безпилотни самолети. При тези изпитания ще бъде използван безпилотният самолет Global Hawk Block 10.<br />
<br />
<strong>Справка за Х-47В:</strong><br />
Размах на крилото - 18,93 метра<br />
Дължина - 11,63 метра<br />
Височина - 3,1 метра<br />
Маса празен - 6,35 тона<br />
Максимална маса при излитане - 20,2 тона<br />
Крейсерска скорост - 0,45М<br />
Далечина - 3900 километра<br />
Таван -12 хиляди метра<br />
<br />
<strong>БЛИЦ</strong><br />
<br />
0 Коментара: