В Турция се случва нещо невиждано
Мащабните планове бяха обявени от турския министър на транспорта и инфраструктурата Адил Караисмайлоглу
Турция планира да изгради 16 775 км. железопътни линии до 100-годишнината на турската република през 2023 г., заяви в събота турският министър на транспорта и инфраструктурата Адил Караисмайлоглу.
Настоящата дължина на железния път в страната е 12 803 км., каза Караисмайлоглу пред журналисти в централната провинция Йозгат, пише "Марица".
Подчертавайки, че Турция е направила значителни железопътни инвестиции през последните 19 години, той каза, че страната доминира по Железния път на коприната от Китай до Европа.
Инициативата "Пояс и път" - понякога наричана Новият път на коприната - е амбициозна програма за развитие за свързване на Азия с Африка и Европа чрез сухопътни и морски мрежи по шест коридора с цел подобряване на регионалната интеграция, увеличаване на търговията и стимулиране на икономическия растеж.
„Пояс и път“ е глобална стратегия за развитие, приета от правителството на Китай през 2013 г. и включваща инфраструктурно развитие и инвестиции в около 70 страни и международни организации. България също е част от тази международна инициатива.
Терминът „пояс“ се отнася за сухопътните маршрути на автомобилния и железопътния транспорт, докато „път“ се отнася за морските пътища на водния транспорт.
Министър Караисмайлоглу каза, че Турция също полага усилия да разработи национални и местни технологии за модернизиране на железниците си.
Първият транзитен влак от Китай до Европа, използващ Средния ЖП коридор и железопътната линия Баку-Тбилиси-Карс, беше китайски влак, който достигна Турция за 12 дни и пристигна в Прага през тунела Мармарай под Босфора, с общо време за пътуване 18 дни през 2019г.