Влак за 12 млрд. лети с 300 км/ч, спокойно няма да е в България
Предвижда се изграждането на гара към високоскоростната железопътна линия и в района на град Виктървил
През тази седмица започна изграждането на високоскоростна железопътна линия, която ще свързва меката на хазарта - Лас Вегас с района на мегаполиса Лос Анджелис.
Това ще бъде първият истински влак стрела в САЩ, обяви компанията "Брайтлайн уест" (Brightline West), която реализира проекта, оценяван на 12 милиарда долара.
Влак стрела за Олимпиадата в Лос Анджелис
Очаква се електрическият високоскоростен влак да превози първите си пътници през 2028 година, когато Лос Анджелис ще бъде домакин на Летните олимпийски игри.
"От десетилетия хората в Америка мечтаят за истинска високоскоростна железопътна линия. Сега това наистина се случва", заяви министърът на транспорта на САЩ Пит Бутиджидж.
Това стана по време на церемонията за първата копка от изграждането на железопътен терминал в Лас Вегас за влаковете стрела. Съоръжението ще бъде разположено южно от прочутия булевард "Лас Вегас стрип" (Las Vegas Strip).
"Брайтлайн уест" планира да изгради железопътна линия с дължина от 351 километра. Тя ще преминава почти изцяло по протежението на междущатската магистрала I-15 и ще свързва Лас Вегас (щата Невада) с Ранчо Кукамонга в щата Калифорния.
Този град се намира на около 65 километра от централната част на Лос Анджелис и е свързан с мегаполиса чрез експресен влак от типа "Интерсити".
Предвижда се изграждането на гара към високоскоростната железопътна линия и в района на град Виктървил. Той се намира в окръг Сан Бернардино на щата Калифорния.
Представители на "Брайтлайн уест" съобщиха, че тяхната цел е новият високоскоростен влак да се движи с над 300 км/ч. Тази скорост е сравнима с тази на японския влак стрела "Шинкансен".
Компанията посочва, че високоскоростните влакове ще съкратят четиричасовото пътуване през пустинята Мохаве. Те ще изминават разстоянието между терминала в Лас Вегас и Ранчо Кукамонга край Лос Анджелис за приблизително 2 часа.
Същото разстояние може да бъде изминато с автомобил по магистралата за малко над 3 часа, но ако няма задръствания. А те са много характерни в края на уикендите, когато много хора се прибират от меката на хазарта, след като са се забавлявали в Града на греха, отбелязва Си Би Ес.
Годишно около 16 милиона души пътуват от Лас Вегас към Южна Калифорния по магистрала I-15 през пустинята Мохаве, посочва изданието "Хил".
"Брайтлайн уест" смята, че пускането в експлоатация на високоскоростната железопътна линия може да намали броя на пътуванията с автомобили и автобуси с 3 милиона годишно.
Това ще има положителен екологичен ефект за региона, тъй като ще бъдат намалени вредните емисии, отделени при движението на моторни превозни средства, а новите скоростни влакове ще бъдат задвижвани с електричество. Предвижда се броят на пътуващите с тях, и то само в едната посока, да достига около 11 милиона души годишно.
"Вярвам, че след време ще обърнем поглед назад към сегашните събития и ще кажем: "Тогава бяха поставени основите на бизнеса с високоскоростни железопътни превози (в САЩ - бел. ред.)", посочва основателят на "Брайтлайн уест" Уес Идънс, цитиран от Асошиейтед прес.
Милиардерът отбелязва, че цената на билетите за новите скоростни влакове ще бъде сравнима с тази на полетите.
Целта на "Брайтлайн уест" е да свърже със скоростни влакове американски градове, които са твърде близо един до друг, за да се пътува между тях със самолет, но не толкова, че да е удобен превозът с автомобил или автобус.
Компанията се ползва с подкрепата на администрацията на президента на САЩ Джо Байдън за реализацията на проекта за високоскоростната железопътна линия между Лас Вегас и района на Лос Анджелис, оценяван на 12 млрд. долара, посочва АП.
"Брайтлайн уест" получи безвъзмездна държавна помощ в размер на 3 милиарда долара от федерален фонд за развитие на инфраструктурата на САЩ.
Освен това неотдавна на фирмата беше дадено разрешение да привлече финансиране за изпълнение на проекта в размер на 2,5 млрд. долара чрез емитирането на облигации, които са освободени от данъци.
През 2020 г. федералните власти в САЩ позволиха на "Брайтлайн уест" да емитира и продаде подобни облигации на стойност от 1 млрд. долара.