Нежният пол получава възможността да припише импулсивните си покупки върху критичните дни в месеца, твърдят учени.
10 дни преди началото на менструалния цикъл жените са по-податливи на желанието си да се поразходят по магазините. Психолози твърдят, че шопингът е своеобразен начин за потискане на негативните емоции, които възникват заради хормоналните проблеми, свързани с менструацията. “Харченето на пари е реакция на организма на силните емоции. Жените са поставени под напрежение или стигат дори до депресия, затова тръгват по магазините, за да се ободрят”, казва авторът на изследването по въпроса, професорът от университета в Хартфордшър Керън Пайн. В края на седмицата тя трябва да представи труда си пред Британското общество на психолозите. В изследването са участвали 443 жени между 18 и 50 години. Почти две трети от 153-те участнички, които се намирали в късен стадий на менструалния цикъл, признали, че са направили импулсивно най-малко една покупка. Над половината посочили, че са похарчили над 25 долара, а някои от тях – дори 250. Мнозина от тях признали, че по-късно са се разкайвали за покупката си. Професор Пайн твърди, че поведението им може да бъде обяснено с хормоналните промени в организма по време ан менструация, които влияят на онази част от мозъка, която отговаря за емоциите и самоконтрола. Учени обаче смятат, че може да има и друго обяснение. Вероятно жените подсъзнателно се стремят да изглеждат по-привлекателни в онова време от месеца, когато вероятността им да забременеят е най-висока. И цзатова харчат пари и за по-добър външен вид, главно за бижута, грим и обувки с високи токове. Професор Пайн съветва жените, които обичат да пазаруват често и безконтролно, да се въздържат от обикаляне по магазините седмица преди началото на месечния си цикъл. /Би Би Си