ВВС на САЩ са се отказали от идеята да заменят щурмовите A-10 Thunderbolt II с изтребителите F-35B Lightning II с ускорено излитане и вертикално кацане. Flightglobal цитира изказване на началника на щаба на ВВС на САЩ генерал Нортън Шварц, че F-35B не са способни да осигурят необходимата бързина за повторен полет.
Шварц е уточнил, че F-35B напълно удовлетворява потребностите на Морската пехота. На ВВС обаче им е нужен самолет, способен оперативно да изпълнява задачи в рамките на целия театър на военните действия, а не само за отделна операция.<br /> <br /> Запасният генерал Джордж Траутман, представляващ авиацията на Морската пехота на САЩ, на свой ред се усъмнил в мотивацията на Шварц. Според него F-35B превъзхожда по брой излитания в денонощието другите модификации на F-35 Lightning II &ndash; версия А за ВВС и С за старт от корабна палуба с катапулт.<br /> <br /> Мнението на Траутман за високите характеристики на F-35B се споделя от запасния генерал Емерсън Гарднър, представляващ военноморската авиация на САЩ. Flightglobal отбелязва, че техническите параметри на F-35B предвиждат до четири полета в денонощието, докато версиите А и С са предназначени за не повече от три полета.<br /> <br /> За сега ВВС на САЩ планират да приемат на въоръжение изтребители F-35 от версия А.<br /> <br /> От покупката на различни версии на изтребителя F-35 са заинтересовани Великобритания, Италия, Нидерландия, Дания, Норвегия, Япония и Австралия. Компанията Lockheed Martin планира да произведе над 3000 изтребителя F-35, от които 2473 са предназначени за САЩ. /БЛИЦ<br /> <br />