VW спира колите с двигатели с вътрешно горене в Европа

Компанията насочва вниманието си към ускорено преминаване на производство на електромобили

Автомобилният концерн „Фолксваген“ заяви днес, че планира да спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа от едноименната си водеща марка между 2033 и 2035 г. Компанията насочва вниманието си към ускорено преминаване на производство на електромобили, съобщава dnes.bg, позовавайки се на АФП.

Производителите на автомобили по целия свят започнаха да определят графици за поетапно премахване на двигателите с вътрешно горене в отговор на все по-строгите стандарти за борба със замърсяването, въведени в рамките на борбата с изменението на климата. При „Фолксваген“ този въпрос стана още по-актуален в контекста на разразилия се скандал "дизелгейт".

Клаус Целмер,член на борда по продажби и маркетинг на леки автомобили от марката на „Volkswagen“, каза пред баварския вестник „Muenchner Merkur“, че "най-късно до 2050 г. ще направим целия си парк въглеродно неутрален“.

"Между 2033 и 2035 г. двигателите с вътрешно горене ще напуснат пазара на Европа“, заяви той.

Промяната ще настъпи "малко по-късно в САЩ и Китай, а в Южна Америка и Африка, поради липсата на политически рамкови условия и инфраструктура, това ще отнеме малко повече време“.

През март от „Фолксваген“ заявиха, че до 2030 г. ще се стремят електрическите автомобили да съставляват 70 % от европейските продажби на компанията.

Според Зелмер, "като производител за масовия пазар, VW трябва да се адаптира към различни скорости на трансформация в различните региони".

"Нашите конкуренти, които продават автомобили предимно в Европа, със сигурност ще си сблъскат с далеч по-малко сложна трансформация", смята той.

„Ауди“ - дъщерното дружество на „Фолксваген“ обяви миналата седмица, че от 2026 г. ще пусне в производство само изцяло електрически автомобили и ще спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2033 г.

Шведският „Волво“ заяви, че планира да продава само електрически модели от 2030 г.

На 14 юли Европейският съюз ще разкрие по-строги цели и регулаторни предложения за емисиите на CO2, които се очаква да принудят автомобилните производители да ускорят прехода към електрически автомобили.