Основната версия за потъването на шхуната „Гинга” в пролива Лаперуз е допуснатото от капитана нарушаване правилата за експлоатация на морския транспорт. Това съобщение е направено в сайта на руското Далекоизточно следствено управление на прокуратурата.
По времето, когато &bdquo;Гинга&rdquo; търпяла бедствие, тя трябвало да се намира на ремонт в град Невелск на остров Сахалин. На шхуната било забранено да излиза в морето. Тя имала 8-членен екипаж, като петима от тях били руснаци.<br /> <br /> Оказва се, че капитанът на &bdquo;Гинга&rdquo; бил два пъти глобяван за незаконен риболов в Охотско море. Представител на руския моряшки синдикат съобщил, че корабът е използван за бракониерство, като за удобство ползвал ту камбоджански, ту индонезийски флаг. Възможно било шхуната изобщо да няма флаг. Тя била регистрирана в Панама, обаче нейният собственик по всяка вероятност се намирал в Русия.<br /> <br /> Шхуната &bdquo;Гинга&rdquo; подаде сигнал за бедствие сутринта на 25 декември в пролива Лаперуз край бреговете на Япония. В издирването бяха привлечени руски и японски морски и въздушни съдове. Корабът не беше открит, вероятно е потънал. /БЛИЦ<br />