Опитвате се да накарате хората да плащат за новини в интернет, със сигурност това е прекалено трудна задача, твърдят американски учени от центъра Pew в своя годишен доклад за състоянието на новините в медиите, цитиран в digital.bg.
Шест от всеки десет интернет потребители ежедневно четат новини. Американците отделят средно по три минути и четири секунди на ден&nbsp;за онлайн информация. <br /> <br /> Приблизително 35% от интернет потребителите са любители на новинарски сайтове, които излъчват новини всеки ден. Но дори и сред тях само 19% биха се съгласили да плащат за достъп до ресурса, всички останали признават, че при въвеждане на такса веднага ще се прехвърлят при безплатната конкуренция. <br /> <br /> В САЩ, въпреки разнообразието на предпочитанията, трафикът на новините минава основно през пет сайта: Yahoo!, MSNBC, CNN, AOL и New York Times. Това дава малко надежда на тези, които искат да направят платени интернет новините. <br /> <br /> Ако основните играчи при онлайн новините по-някакъв невероятен начин се споразумеят за едновременно въвеждане на платен достъп, тогава идеята може да проработи. Но не трябва да се забравя&nbsp;за радетеля на безплатните онлайн новини Google News. <br /> <br /> Наскоро New York Times обяви плановете си да въведе такса за достъп до онлайн материали, както вече е направило изданието на The Wall Street Journal. Това ще стане най-вероятно през следващата година.&nbsp; Асошиейтед прес също представи интернет платформа AP Gateway, която ще комбинира различни медии под заплащане. АР ще направи платено и новото си&nbsp;приложение за онлайн новини&nbsp;Apple iPad. <br /> <br /> Според eMarketer миналата година за пръв път от 2002 г. насам рекламният&nbsp;интернет&nbsp;пазар в САЩ намаля. Четири пети от анкетираните признават, че те никога или почти никога не кликват върху рекламите. <br /> Обемът на вестникарската реклама през 2009 г. е спаднал с 26%, обемът на рекламата в телевизията и радиото с 22%, а по кабелната телевизия само с 8%. Вероятно, кабелната телевизия е единствената медия, която има шанс за оцеляване сред онлайн медиите. Известно е, че цената на американски вестници за ежедневни новини спада с 30% за годината.<br /> <br /> /БЛИЦ