Правителственият „Фалкон“ дал нов скрит дефект
Мистериозният проблем озадачава инженерите, още не могат да го решат
Правителственият „Фалкон 2000“ е дал нов скрит дефект, съобщава „Преса“. След като на 11 февруари възникна проблем със сигнализацията на левия колесник и премиерът Борисов не успя да стигне с машината до Брюксел, в петък на 19-и подобна грешка е дала и електрониката за състоянието на носовия и десния колесник.
Около казуса цари мистерия – когато самолетът е повдигнат на крикове, всичко работи нормално и няма откази при многократни проверки. Във въздуха, обаче, системата дава грешка. „Умуваме вече два дни и не можем да установим проблема в системата. Наричаме това скрит дефект – един се проявява, един път не. Затова търсим навсякъде – преглеждаме част по част цялата верига“, разясняват инженери от „Авиоотряд 28“.<br /> <br /> Звеното поддържа постоянна връзка с производителя на самолета – френската компания „Дасо Авиасион“. От разстояние техни специалисти също са ангажирани с изясняването на казуса и също били озадачени от необичайни случай. Оказало се, че той е твърде рядък, тъй като не присъства в топ 20 на най-честите дефекти с подобен модел машини. <br /> <br /> У нас изясняването на проблема се извършва от обучени техници на Авиоотряда, които са завършили курсове в „Дасо Авиасион“.<br />