Все повече работодатели спират достъпа на служителите до социалните мрежи, пише "Монитор". Според специалистите по подбор на персонала най-често без Фейсбук и Туитър остават операторите в кол центровете, офис асистентите и служителите във фармацевтични компании. „С основание спират достъпа, защото в крайна сметка работното време е за изпълнение на служебни задачи”, обясни HR експертът Елица Панева.
Според нея сърфирането в социалните мрежи прави служителите разсеяни и по-малко продуктивни. &bdquo;Докато разговарят с клиент по телефона и в същото време следят какво случва във Фейсбук, то със сигурност няма да свършат добре работата си&rdquo;, обяснява още Панева.<br /> <br /> Според проучване на Digitribe Report през 2013 г. българите са прекарвали средно по 4 часа и половината в различни социални мрежи, като водещ е Фейсбук. Според международната интернет агенция We are social в края на февруари 2014 г. 3,8 млн. българи имат достъп до интернет, а 3 млн. от тях са с регистрация във Фейсбук. Според родните работодатели служителите им прекарват 1/3 от работното си време за сърфиране в мрежата. Заради онлайн присъствието си в социалните мрежи по време на работа икономиката ни губи между 300-400 млн. лв. годишно. <br /> <br /> В същото време именно с помощта на социалните мрежи част от компаниите подбират служителите си. Проучване на Българската търговско-промилена палата (БТПП) показва, че 63% от работодателите проверявали предварително кандидатите за работа, преди да ги наемат. &bdquo;Много работодатели разглеждат профилите на бъдещите си служители, за да се ориентират какви хора са&rdquo;, обяснява специалистът по подбор на персонал Христина Иванова. Според част от експертите по търсене на кадри обаче този подход е безсмислен. &bdquo;От профилите във Фейсбук човек може да научи какво обича да прави кандидатът в свободното си време, но не и какви са професионалните му качества&rdquo;, категорична е Панева. Проучването на БТПП показва, че почти половината от работодателите проучват кандидатите чрез контакт с предишния началник. 37 на сто пък разчитат на препоръки от предишното работно място./БЛИЦ<br />