Раците са литератори, девите – математици
Как се държат представителите на различните зодиакални знаци в класната стая
<div><strong>ОВЕН.</strong> Той има за­лож­би да ста­не до­бър уче­ник. Но са­мо при ус­ло­вие, че не го ка­рат да учи, а го за­ин­т­ри­гу­ват с по­лу­ча­ва­не­то на зна­ния - ина­че ина­тът ще го тлас­не към бор­ба за сво­бо­да. Изоб­що та­ки­ва де­ца обик­но­ве­но лес­но схва­щат всич­ко, но от тях не би­ва да очак­ва­те при­леж­ност и дис­цип­ли­ни­ра­ност.</div> <div> </div> <div><strong>ТЕ­ЛЕЦ.</strong> Въп­ре­ки че та­ки­ва де­ца ус­во­я­ват зна­ни­я­та не­о­со­бе­но бър­зо, те ос­та­ват в па­мет­та им ста­бил­но и за­дъл­го. Тряб­ва да се има пред­вид, че на тях не­ви­на­ги им е лес­но да се със­ре­до­то­чат, за­то­ва ра­бот­но­то им мяс­то тряб­ва да бъ­де уе­ди­не­но, удоб­но и ти­хо.</div> <div> </div> <div><strong>БЛИЗ­НА­ЦИ.</strong> Уче­ни­е­то по прин­цип им се уда­ва лес­но. Доб­ра е спо­соб­ност­та им да изу­ча­ват чуж­ди ези­ци. Но слож­ност­та се със­тои в то­ва, че та­ки­ва де­ца пог­лъ­щат всич­ко под­ред, без да вник­ват осо­бе­но в същ­ност­та на не­ща­та. И зна­ни­я­та, при­до­би­ти със за­вид­на ле­ко­та, съ­що тол­ко­ва лес­но "се из­па­ря­ват" от гла­ви­те им. Ос­вен то­ва тряб­ва да се има пред­вид, че пре­то­вар­ва­не­то е не­до­пус­ти­мо за Близ­на­ци­те - не им поз­во­ля­вай­те да се за­се­дя­ват дъл­го над уро­ци­те, за да не се ув­ре­ди нер­в­на­та им сис­те­ма.</div> <div> </div> <div><strong>РАК.</strong> Всич­ко ста­ва­що в учи­ли­ще той въз­п­ри­е­ма из­вън­ред­но емо­ци­о­нал­но, ето за­що ус­пе­хи­те по да­ден пред­мет при пред­с­та­ви­те­ли­те на то­зи знак до го­ля­ма сте­пен за­ви­сят от вза­и­мо­от­но­ше­ни­я­та с учи­те­ли­те. Впро­чем как­то и да се раз­вие си­ту­а­ци­я­та, Ра­ци­те ед­ва ли ще блес­тят на уро­ци­те по ма­те­ма­ти­ка, но за­то­ва пък се от­на­сят с го­лям ин­те­рес към ис­то­ри­я­та, ли­те­ра­ту­ра­та и дру­ги­те ху­ма­ни­тар­ни пред­ме­ти.</div> <div> </div> <div><strong>ЛЪВ. </strong>Тъй ка­то от най-ран­но дет­с­т­во пред­с­та­ви­те­ли­те на то­зи знак се стре­мят да влас­т­ват и ко­ман­д­ват окол­ни­те, тях­но­то от­но­ше­ние към уче­ни­е­то ще за­ви­си до го­ля­ма сте­пен от то­ва, до­кол­ко учи­те­ли­те приз­на­ват тех­ни­те ус­пе­хи и пос­ти­же­ния. Ос­вен то­ва те чес­то са тол­ко­ва уве­ре­ни в соб­с­т­ве­на­та си не­пог­ре­ши­мост, че не са склон­ни да пре­о­це­ня­ват сте­пен­та на сво­я­та под­го­тов­ка по пред­ме­та.</div> <div> </div> <div><strong>ДЕ­ВА.</strong> Та­ки­ва де­ца ряд­ко съз­да­ват проб­ле­ми на ро­ди­те­ли­те и учи­те­ли­те - те са ста­ра­тел­ни, ор­га­ни­зи­ра­ни и дис­цип­ли­ни­ра­ни. Обик­но­ве­но имат склон­ност към точ­ни­те и ес­тес­т­ве­ни­те на­у­ки, а не към ху­ма­ни­тар­ни­те. Чес­то са от­лич­ни­ци и ги да­ват за при­мер на ос­та­на­ли­те. Не би­ва оба­че це­ли­ят жи­вот на де­те­то да се свеж­да са­мо до зна­ни­я­та - Де­ви­те за­дъл­жи­тел­но тряб­ва да пре­кар­ват дос­та вре­ме сред връс­т­ни­ци­те си, ина­че ще им лип­с­ват на­ви­ци за об­щу­ва­не.</div> <div> </div> <div><strong>ВЕЗ­НИ.</strong> Те не оби­чат да се бо­рят с труд­нос­ти­те и пред­по­чи­тат да за­о­би­ка­лят проб­ле­ми­те. От­тук и ус­лож­не­ни­я­та в учи­ли­ще, тъй ка­то вмес­то да се спра­ви с пос­та­ве­на­та за­да­ча, та­ко­ва де­те ще скрие ом­ръз­на­лия му учеб­ник. Вез­ни­те с удо­вол­с­т­вие се за­ни­ма­ват с пред­ме­ти­те, ко­и­то им се уда­ват лес­но, и са спо­соб­ни съв­сем да за­ре­жат по-слож­ни­те.</div> <div> </div> <div><strong>СКОР­ПИ­ОН.</strong> Те имат доб­ри спо­соб­нос­ти, ос­тър ум, но се учат ус­пеш­но са­мо при на­ли­чие на ин­те­рес към пред­ме­та. Мо­гат да съз­да­ват дос­та гри­жи на учи­те­ли­те със сво­и­те дръз­ки и пре­ка­ле­но яз­ви­тел­ни за­бе­леж­ки. Ето за­що, про­во­ки­рай­ки ло­ги­ка­та на де­те­то, тряб­ва да го на­у­чим да сдър­жа емо­ци­и­те си.</div> <div> </div> <div><strong>СТРЕ­ЛЕЦ. </strong>Той чес­то оби­ча да учи. Осо­бе­но му се уда­ват ху­ма­ни­тар­ни­те на­у­ки, но чес­то пос­ти­га ус­пе­хи и в ос­та­на­ли­те нап­рав­ле­ния. По­ра­ди то­ва, че уче­не­то не им съз­да­ва проб­ле­ми оба­че, Стрел­ци­те мо­гат да си поз­во­лят да не се зас­то­я­ват мно­го-мно­го с учеб­ни­ци­те и не­ряд­ко за­поч­ват да се от­на­сят без­г­риж­но към за­да­чи­те си. А то­ва во­ди до се­ри­оз­ни бе­ли пет­на в поз­на­ни­я­та им.</div> <div> </div> <div><strong>КО­ЗИ­РОГ.</strong> Те всич­ко пос­ти­гат с тру­да си. Не съз­да­ват проб­ле­ми на окол­ни­те с шум­ни иг­ри или емо­ци­о­нал­ни из­б­ли­ци. Та­ко­ва де­те е от­го­вор­но към уче­ни­е­то, а не­го­ва­та це­ле­ус­т­ре­ме­ност е спо­соб­на да пре­об­ръ­ща пла­ни­ни. За да под­гот­вя нор­мал­но уро­ци­те си, са му не­об­хо­ди­ми ти­ши­на и уса­мо­те­ние.</div> <div> </div> <div><strong>ВО­ДО­ЛЕЙ.</strong> Уче­не­то им се уда­ва ле­ко, но мо­гат да въз­ник­нат проб­ле­ми за­ра­ди то­ва, че пред­с­та­ви­те­ли­те на то­зи знак чис­то и прос­то за­поч­ват да ску­ча­ят в клас­на­та стая, тъй ка­то чес­то пре­въз­хож­дат връс­т­ни­ци­те си в ин­те­лек­ту­ал­но­то си раз­ви­тие. Те са доб­ри във всич­ки на­у­ки. Мис­лят нес­тан­дар­т­но, чес­то пред­ла­гат идеи, не­по­нят­ни не са­мо за съ­у­че­ни­ци­те, но и за учи­те­ли­те им.</div> <div> </div> <strong>РИ­БИ.</strong> Те са неж­ни, меч­та­тел­ни съз­да­ния, за ко­и­то учи­лищ­но­то на­то­вар­ва­не мо­же да ста­не не­по­си­лен то­вар, осо­бе­но в на­чал­ни­те кла­со­ве. Те изис­к­ват ме­ко­та в об­щу­ва­не­то, но не сниз­хо­ди­тел­ност. Ина­че та­ко­ва де­те мо­же да се­ди с от­во­ре­на­та кни­га ча­со­ве, пъ­те­шес­т­вай­ки в све­та на сво­и­те фан­та­зии. Ри­би­те имат прек­рас­на ин­ту­и­ция и въ­об­ра­же­ние. Най-лес­но се спра­вят с ху­ма­ни­тар­ни­те на­у­ки.