Forbes изчисли колко скъпо струва на Украйна руската атака по Миргород
Ракета "Искандер“, изстреляна по тях, унищожи два скъпоструващи Су-27 и повреди останалите четири, кометнират от изданието
На 1 юли Русия съобщи за удар с "Искандер“ по украинското летище Миргород, разположено на около 150 километра от фронтовата линия. По данни на американското спирание Forbes в резултат на удара са унищожени два самолета Су-27.
"Руски дрон забеляза най-малко шест украински свръхзвукови изтребителя Су-27, паркирани на открито в базата посред бял ден. Руска ракета "Искандер“, изстреляна по тях, унищожи два скъпоструващи Су-27 и повреди останалите четири“, поясняват в статията.
От редакцията определят атаката като "един от най-скъпоструващите дни за украинските ВВС от началото на войната“.
В същото време, пише изданието, атаката срещу Миргород е само последната от поредицата срещу уязвимите украински военновъздушни бази.
"Първите два удара от миналата есен изненадаха украинските ВВС и взривиха няколко изтребители МиГ-29. Третият удар, нанесен през ноември, порази нелетящ щурмови самолет Су-25. Но затова пък четвъртата атака с дронове свали Су-27. Двата Су-27, които "Искандер“ унищожиха в Миргород, довежда броят на украинските военни самолети, взривени на земя през последните девет месеца,до най-малко пет. Украинците не могат да си позволят подобни загуби“, отбелязва Forbes.
Според изданието украинските ВВС са влезли във войната въоръжени с около 125 самолета Су-27, Су-25, МиГ-29 и други. В същото време, за 28 месеца ожесточени боеве, те са загубили около 90 самолета, според анализаторите на Oryx, пише "Фокус".
Европейските F-16 и Mirage, чието пристигане Украйна очаква, също ще бъдат уязвими от руски дронове и ракетни атаки, предупреждават от редакцията.
Има очевидни стъпки, които украинските командири можеха да предприемат, за да защитят своите самолети, като се започне с преместването им от базите, които са най-близо до Русия, пише Forbes,
"Украинските войски имат достъп до около 20 големи военновъздушни бази, десетки малки летища и дори писти, разпръснати из цялата страна. Всеки украински самолет изминава стотици километри. Няма причина за Су-27 с обхват на полета от 700 мили да прекарва време на летище на сто мили от фронтовата линия“, обяснява изданието.
Това обаче няма да е достатъчно, тъй като Русия разполага с балистични и крилати ракети, способни да поразят цели на територията на цяла Украйна. Така украинското командване трябва постоянно да мести своите самолети и екипажи, препоръчва Forbes.
Украинските бойни бригади са склонни да наблягат на непредсказуемостта, за усложнят руските удари. Техните пилоти "почти никога не излитат и не кацат на едно и също летище“, казва генерал Джеймс Хекър, командир на ВВС на САЩ в Европа и Африка.
Увеличаването на руските удари по паркирани самолети трябва да принуди украинците да бъдат още по-непредсказуеми. В същото време те могат да изградят по-здрави съоръжения за защита на паркирани самолети, както и да поставят повече примамки. Но каквото и да решат да направят военните на Киев, за да защитят своите самолети, те трябва да действат бързо на фона на продължаващите руски атаки, отбелязва списанието.