Изкуствен интелект записва час за лекар през Viber

Чатбот приема заявки за преглед в Медицински комплекс „Д-р Щерев“

Една от най-модерните болници в България за пореден път направи крачка в бъдещето с цел по-качествена грижа за пациентите. Преди броени дни Медицински комплекс „Д-р Щерев“ обяви иновативния резултат от партньорството си със световно известната IT компания Progress – пилотно внедряване на инструмент за разработка на чатботове, който позволява записване на час в болницата чрез т.нар. изкуствен интелект. Очаква се нововъведението да повиши продуктивността на Контактния център на здравното заведение с 30%

Инструментът, носещ името Darvin.ai, е разработен от Progress и цели да създава и внедрява чатботове с изкуствен интелект, автоматизиращи бизнес процесите в различни организации. Световно признатата компанията за съвременни IT разработки работи с Медицински комплекс „Д-р Щерев“ за пилотното внедряване на иновативния си проект, а добрата интеграция с болничната система Joystick, разработена в партньорство с колегите от Smart Systems, гарантира коректното обслужване и записване на час.  Целта на болницата в това партньорство е да отговори на все по-мащабните изисквания на своите пациенти за качество на предлаганата медицинска услуга и по-лесен и бърз достъп да специалистите на болницата. Първата крачка от партньорството вече е факт – новата чатбот система за записване на преглед е интегрирана с популярното приложение за комуникация и VoIP технология Viber.
 
Около 500 обаждания всекидневно приема контактният център на Медицински комплекс „Д-р Щерев“, отчитат от здравното заведение и още – половината от тях са за запазване на час или проверка на графика на специалистите, ангажирани с грижата за пациентите в направленията асистирана репродукция, акушерство и гинекология, оперативна гинекология, проследяване на бременност и раждане, специализирана профилактика и здравна грижа за цялото семейство. Обработката на тези обаждания отнема значителен ресурс, ограничавайки времето за по-комплексни пациентски въпроси. Внедряването на чатбот с изкуствен интелект чрез Darvin.ai на Progress ще оптимизира този процес и ще повиши удовлетвореността на пациентите, сочат проучванията на болницата.
 
За разлика от традиционните комуникационни канали, базираният на Darvin.ai чатбот позволява на голям брой хора едновременно да си записват час за преглед дори и в най-натоварените часове през деня, както и извън работно време. След като пациентът се свърже с Медицински комплекс „Д-р Щерев“ от секция „Публични акаунти“ във Viber, той получава отговор от чатбот, който го превежда бързо и лесно през процеса. „Пациентите вече избират една клиника пред друга не само според качеството на медицинската помощ, която получават, но и според удобството на комуникацията с нея. Заради спецификата на медицинските грижи, които предлагаме, част от пациентите предпочитат непряката онлайн комуникация пред директното телефонно обаждане за записване на час“, каза Иван Тодоров, маркетинг директор и член на Борда на директорите на Медицински комплекс „Д-р Щерев“, и още: „Благодарение на Progress и Viber можем да отговорим на тяхното предпочитание чрез най-новите технологии в дигиталния маркетинг и онлайн комуникация.“
 
Чатботът включва функционалност за обработка на естествен език, която подобрява контекстуалното разбиране, точността и прогнозирането в разговорите. Изкуственият интелект лесно се ориентира в запитванията на пациентите и им дава адекватен отговор, съобразен с интересуващата ги здравна услуга или консултация. Darvin.ai автоматично се интегрира с всяка CRM или Help Desk система и „обучава“ чатбота да разбира и работи със съществуващите в нея данни. Това дава възможност за автоматизиране на различни рутинни бизнес процеси – от пускане на молба за отпуск директно в системата за управление на човешките ресурси до извършване на финансови транзакции без използването на сложни уебсайтове и мобилни приложения. В пилотното му внедряване в работата на Медицински комплекс „Д-р Щерев“ пациентите ще могат бързо да си запишат час, да разберат графика на лекуващия ги лекар, а при нужда да се насочат към други комуникационни канали за по-детайлен разговор. Това е поредната крачка на болницата в бъдещето не само на медицината, но и на комуникацията с пациентите – стъпка, която би трябвало да е в приоритетите на всяка здравна институция, която държи да предлага всички иновации и да е част от световните тенденции във всеки аспект на работата си.
 
„Чатботовете дават възможност на хората да общуват ефективно и естествено по начина, по който го правят с приятелите си – в социалните мрежи по всяко време на деня. Високата потребителска ангажираност и ефективност, които предлагат, ги прави привлекателни за много компании и индустрии“, каза Христо Борисов, директор „Продуктов мениджмънт“ в Progress. „Медицински комплекс „Д-р Щерев“ е пример за модерно здравно заведение, което се възползва от най-новите технологии, за да предложи на пациентите си отлично обслужване. Радваме се, че сме част от този процес.“
 
Екипът на Медицински комплекс „Д-р Щерев“ не спира дотук с модернизирането – броени дни делят пациентите от възможността да записват час и да проверяват графиците на лекарите и посредством платформата за размяна на съобщения Facebook Messenger в акаунта на болницата във най-голямата социална мрежа Facebook. Darvin.ai е част от иновативен проект на Progress и се предлага пилотно само в България – единствено за пациентите на Медицински комплекс „Д-р Щерев“, които още по-лесно ще могат да се срещнат с екипа, сбъднал мечтата за бебе на хиляди семейства в последните 30 години.