Технологиите се развиват в бързи темпове и на тях се възлагат все повече надежди за разрешение на определени досега като нелечими заболявания или травми.

В последните години се появява информация за различни опити чрез електроимпулси или роботизирани устройства да се даде възможност на парализирани хора да проходят отново.

В началото на тази година излязаха резултатите от още две проучвания, свързани с възстановяването на нервни клетки. Едното е дело на немски, а другото на шотландски учени.

Немските изследаватели извършват експеримент при мишки. Резултатите са много обещаващи, защото мишките, парализирани след наранявания на гръбначния мозък, успяват да ходят отново.

Учените възстановяват невронна връзка, която досега се считаше за непоправима при бозайници.

Това извършват с помощта на дизайнерски протеин. Мишките прохождат след две-три седмици. Изследването е публикувано в Nature Communications. Идеята е да се продължат експериментите върху по-големи бозайници и ако е безопасно, тогава ще се изпробва върху хора.

Другото голямо откритие е на учени от Единбург, Шотландия. Наблюденията им са, че нервното влакно, което изпраща импулси от нервните клетки към мускулите, е по-кратко при пациенти, засегнати от тежки неврологични заболявания.

Те установяват, че уврежданията на двигателните неврони могат да бъдат възстановени, като се даде тласък на енергийните нива на митохондриите. Научното изследване е публикувано в Acta Neuropathologica.

Макар проучванията да са още в начален етап, добрите резултати дават оптимизъм на хора с двигателни и мускулни проблеми. Оказва се възможно възстановяването на нервни клетки, за което често се спори в науката и много смятаха досега за невъзможно.