Попълнете търсена ключова дума или фраза

Учени откриха необичайно средство за борба с коронавируса

https://blitz.bg/zdrave/zdravni-novini/ucheni-otkrikha-neobichayno-sredstvo-za-borba-s-koronavirusa_news794469.html Blitz.bg

В Китай го използват в рецептите на традиционната медицина и го консумират като храна

Пекин, Китай 20 Ян. 2021, 20:43 7192 прочита 4 коментара
Китайски учени са изследвали кафявите водорасли Ecklonia kurome и са стигнали до заключението, че съдържащите се в тях полизахариди са способни да се борят с коронавируса. Откритието принадлежи на биолози от Китайската академия на науките, съобщават световните издания.

Специалистите са изследвали захарните съединения, присъстващи в Ecklonia kurome, обитаващи Японско море. Тези водорасли са много популярни сред китайското население. Местните ги използват в рецептите на традиционната медицина и ги консумират като храна.

Счита се, че съдържащите се в тях вещества блокират образуването на кръвни съсиреци в артериите и предпазват клетките от въздействието на радиацията. В новото изследване учените са решили да проверят доколко тези водорасли ще бъдат ефективни срещу COVID-19.

Биолозите са подготвили разтвори с частици на коронавирус. Всички те са били третирани с вещества, изолирани от клетките на Ecklonia kurome. Резултатът е показал, че дори минимално количество на полизахарида, чието название все още не е измислено, е в състояние да спре размножаването на вируса.

Съединението е с номер 375. То активно пречи на дейността на протеина 3CLpro, който способства обединяването на частиците на коронавируса. Освен това тази захар не позволява на вируса да се свързва с ACE2 рецепторите, които помагат на патогена да навлезе в клетките.

Успешните резултати са накарали китайските специалисти да се замислят за по-нататъшните етапи на изследването. Учените скоро ще тестват как полизахаридът от водораслите влияе върху развитието на коронавируса при животните. След това те ще изследват колко безопасно е да се използва като лекарство.