Учени от Йейлския университет в САЩ са обяснили защо мъжете умират 1,7 пъти по-често от коронавирус, отколкото жените. За решението на загадката за половите различия в развитието на тежките симптоми на COVID-19 се съобщава в списание Science.

Едно от обясненията, според изследователите, се състои в това, че жените имат две Х хромозоми, които са богати на гени, регулиращи имунния отговор. Въпреки че една от X хромозомите е заглушена в резултат на механизма за компенсиране на гените, една част от ДНК е в състояние да активира вродената имунна система.

Защитна роля играе и женският полов хормон естроген, който е способен да блокира ACE2 рецептора, използван от коронавируса за навлизане в клетките. Освен това, казва се в статията в Science, мъжките хормони андрогени изглежда повишават способността на вируса да инфектира клетките.

Мъжете над 60-годишна възраст започват да губят своя първичен имунен отговор към SARS-CoV-2, но често при тях се наблюдава свръхкомпенсаторна реакция от страна на други молекули на имунната система, което може да доведе до смъртоносно системно възпаление, известно като цитокинова буря.