Попълнете търсена ключова дума или фраза

Учени с уникално разкритие за апендикса! Оказва се, че той...

https://blitz.bg/zdrave/zdravni-novini/ucheni-s-unikalno-razkritie-za-apendiksa-okazva-se-che-toy_news478431.html Blitz.bg

Органът може да има много важна биологична функция

София, България 10 Ян. 2017, 20:56 8966 прочита 0 коментара
Ново изследване показва, че човешкият апендикс може наистина да се окаже нещо много повече от тиктакаща бомба със закъснител в коремната ви кухина, пише obekti.bg, позовавайки се на Science Alert.

Учени от Среднозападния университет са проследили в детайли появата, изчезването и потворната поява на апендикса в няколко линии бозайници през последните 11 милиона години, за да разберат колко пъти е изчезвал и се е появявал отново поради еволюционни причини.

Те са открили, че органът е еволюирал поне 29 пъти и възможно дори 41 пъти през еволюцията на бозайниците, а е бил изгубен максимум 12 пъти.

“Това статистически силно доказателство показва, че появата на апендикса е значително по-вероятна от неговата загуба, а това говори за селективната му стойност при естествения отбор,”обяснява екипът.

Но ако апендиксът е правил множество завръщания при хората и други бозайници по протежението на милиони години за какво е толкова необходим?

Водещата хипотеза засега е, че той е “рай” за полезните коремни бактерии, които ни помагат да се справим с определени вътрешни инфекции.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА