Понякога любимите ни хранителни комбинации, с които сме свикнали от години, всъщност се оказват не особено полезни за стомаха ни, пише dama.bg. Колкото и да не ви се вярва, според някои специалисти трябва да избягваме тези хранителни комбинации:

1. Сандвич + Кафе
Когато нямаме време сутрин, набързо хапваме един сандвич със сутрешното кафе. Ако обичате сандвичи със сирене или кашкавал, проблемът е, че простите въглехидрати в белия хляб пречат на пълното усвояване на калция. Белият хляб с конфитюр също не е удачна комбинация – той причинява възпаления в червата заради маята в тестото. Двете храни заедно причиняват свръхскок в нивата на кръвната захар. От друга страна, разтворимото кафе не съдържа никакви ползи за организма. Съвет: Избягвайте белия хляб и ако обичате кафе – пийте истинско, а не разтворимо (и най-добре да е чисто, без захар). 

И това е интересно - 7 храни, които трябва да ядете вечер, за да отслабнете

2. Картофи + Месо
Че кой не обича пържола с гарнитура от пържени картофки? Проблемът е, че нишестето (скорбялата), което се съдържа в картофите, се обработва от алкалоидни храносмилателни течности, а протеините от месото изискват киселинни. Когато двете се смесят, може да получите болки в стомаха, киселини или газове. Съвет: Като гарнитура за пържолата избирайте зеленчуци без нишесте – аспержи, броколи, тиквички, зелен фасул, карфиол и други.

3. Паста + Кайма
Същото важи и за каймата и пастата. След обработката им въглехидратите с нишесте се превръщат в обикновени захари, които покриват месото и затрудняват храносмилането. Съвет: Най-добре заменете бялата паста с по-здравословна.

И това е интересно - Тези 7 храни контролират високото кръвно налягане

4. Бира + Ядки
Кой не обича бира и солени ядки? Но храните с високо съдържание на сол водят до обезводняване на организма и до повишаване на консумацията на бира, която не е никак полезна в големи количества, освен това алкохолът също води до обезводняване. Съвет: Когато пиете алкохол, пийте и вода, за да избегнете дехидратацията.

И това е интересно - Диетолози от САЩ съставиха списък със 7 най-вредни зеленчукови храни


5. Млечни продукти + Ананас
Киселите плодове забавят храносмилането, особено рано сутрин. Освен това ананасът съдържа бромелаин, ензимен комплекс, който може да причини интоксикация, когато се комбинира с млечни продукти. Съвет: Заменете ананасът със сушени праскови или сливи.

6. Прясно мляко +Банан
Една изключително популярна комбинация сред любителите на шейкове. Само че някои диетолози смятат, че плодовете, особено сладките, трябва да се ядат отделно, защото плодовете се усвояват по-бързо от организма, а млякото – по-бавно. Когато двете се комбинират, плодовете започват да ферментират. Съвет: Яжте бананите отделно между основните хранения.