Продукт, който всички използваме, може да изчезне заради коронавируса

След като баровете и ресторантите в САЩ затвориха, потребителите се втурнаха в супермаркетите да купуват напитки в големи стекове

Търсенето на кенчета нараства по време на пандемията от коронавирус, като насърчава производителите да увеличат производствения капацитет, за да предотвратят недостига и да се възползват от тенденция, за която се обзалагат, че ще се задържи, пише The Wall Street Journal.

След като баровете и ресторантите в САЩ затвориха, потребителите се втурнаха в супермаркетите да купуват напитки в големи стекове, обикновено продавани в алуминиеви кенчета, твърдят мениджъри. Продажбите на консервирана храна също скочиха. Това ускорява промяната в полза на алуминиевите кенчета, които и преди това заемаха по-голям дял в сравнение със стъклените и пластмасовите бутилки.

Производителите приписват нарастващата им популярност на това че са по-леки и по-здрави от стъклото и имат по-висок процент на рециклиране от стъклото и пластмасата. Продажбите на дребно на алуминиеви кенчета за напитки през март се увеличават с почти 24% по обем и оттогава продължават да нарастват силно, посочва изследователската компания IRI.

Делът на кенчетата на пазара на американска бира и на други алкохолни напитки се повишава от 60% на 67% през първото тримесечие, сочат данни на Националната асоциация на търговците на бира. Процентът остава 65% през второто тримесечие, въпреки че някои барове и ресторанти отварят врати отново. „Търсенето е просто налудничаво“, казва Катлийн Питре, главен търговски директор на Ball, най-големия производител на алуминиеви кенчета за напитки в света.

Търсенето се повишава рязко не само за стандартните кенчета от 350 мл., но и за високите, лъскави кенчета за алкохолни напитки, казва тя в интервю. Ball планира да пусне две нови производствени линии през следващите седмици в Тексас и Джорджия, като и двете линии имат капацитет да произвеждат по един милиард кенчета годишно.

Въпреки това компанията изчислява, че ще внесе два милиарда кенчета през тази година от Европа, Индия и Бразилия, за да задоволи търсенето в Северна Америка. Crown Holdings, друг голям американски производител, заяви, че първоначално е успял да посрещне нарастващото търсене в Северна Америка чрез внос от Латинска Америка, където търсенето е спаднало след удара на Covid-19.

Сега търсенето отново нараства и макар Crown да ускорява инвестициите в две линии в САЩ, все пак очаква недостиг. Извън САЩ търсенето варира. Продажбите на напитки в кенчета в Южна Европа спадат заради по-малкото туристи, но се увеличават в Германия и Великобритания, подкрепени от покупки на бира в супермаркетите. Не всички компании се борят с недостига.

Пивоварът Budweiser Anheuser Busch заяви, че е предвидил недостига на кенчета след удара на Covid-19.

„Ние се подготвяме за изваждане на кенчетата от доста време“, каза главният изпълнителен директор Карлос Брито. Някои компании залагат, че по-високото търсене е тук, за да остане - не само по отношение на кенчетата, но и на консервираните храни, които отчетоха 23,5% ръст в САЩ за шестте месеца до юни по данни на изследователската компания Nielsen.