В четвъртък, 16 април, нито един товарен влак не потегли в Северна България, научи "Стандарт". Това се случва за първи в 140-годишната история на железницата, кълнат се препатили служители с 4-десетилетен стаж.
Вчера на север от Стара планина не беше композиран нито един товарен влак. На юг се движат само малки композиции с варовик от Огняново до енергийния комплекс "Марица-изток". ЛУКОЙЛ също спря превоза на горива с влакове, тъй като приключи ремонта на тръбопровода от рафинерията до Ихтиман, с което оряза и последните товари на БДЖ.

Положението е тежко, но се оправяме, коментира генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Антон Гинев. Вчера (17 април) платихме аванса на служителите, който дължим след 15-о число всеки месец. Но влаковете наистина намаляха, поради което приходите ни от такси също паднаха. 6 млн. лв. са те месечно, а само фонд "Работна заплата" ни е 15 млн. лв. А освен заплати трябва да плащаме и ток, вода, горива, материали и пр., коментира Гинев. Преди година получавахме по 700 хил. лв. на ден, а сега са едва 200 хиляди, добави той.

В БДЖ финансовото положението е още по-тежко, тъй като сметките им в няколко банки бяха блокирани от Агенцията за държавни вземания. Компанията бе повлечена към дъното от "Кремиковци", което осигуряваше 1/4 от товарите - 5 млн. т годишно, а днес дължи на БДЖ над 21 млн. лева. /БЛИЦ