Отношението към жените, бирата и вратовръзките са ключови фактори в проучвания на водещи специалисти за кризата
Нетрадиционно проучване на германския вестник &quot;Ханделсблат&quot; показва връзката на икономиката с късите поли, консумацията на бира, червилата, тънките вратовръзки и секси сервитьорките. <br /> <br /> Колкото по-къси са полите на жените, толкова по-добре се развива икономиката, смята още през 20-те години на миналия век икономистът Джордж Тейлър, който наблюдава борсовите тенденции и света на дамското облекло. Много икономисти са убедени, че между скучно дългите поли и кризата през 2008 година съществува. Други пък се опасяват, че дългите поли, които бяха на мода през лятото на тази година, предвещават нов икономически спад. <br /> <br /> Друг показател е нарастващият битов алкохолизъм по време на криза за сметка на запоите в заведения. Особено показателни, според изследователите са тенденциите, които се наблюдават при употребата на бира. Ако любителите на пенливата напитка предпочитат да я пият в домашна обстановка, значи икономическата ситуация не е добра. <br /> Общата консумация на бира все пак се е понижила с едва 8 процента, а общата безработица в Европа - с 2 процента. <br /> <br /> Когато в икономически трудни времена жените не могат да си позволят скъпи дамски чанти, те вместо тях си купуват червила. Теорията е на Леонард Лаудер, шеф на Есте Лаудер (Estee Lauder). Според изследователския институт Инвестопиа (Investopia) след рецесията, последвала 11 септември 2001 година, покупките на червила наистина са се удвоили. <br /> <br /> Интересът към горещата плът е индикатор за криза. Ако в заведенията изобилства от пищни сервитьорки, а еротичните издания се умножават &ndash; бъдете нащрек, значи икономиката се търкулва по нанадолнището. Когато икономиката се развива възходящо, физически атрактивните хора могат да използват външния си вид, за да получат по-високо платена работа. Това не е на добре, въздишат спецове. За такива изводи още няма научни доказателства, но според изданието &quot;Йорк мегъзин&quot; тя е доста правдоподобна. Посочени са статистически данни в нейна подкрепа. <br /> <br /> С вратовръзките са свързани цели два индикатора. Според единия в трудни за икономиката периоди мъжете купуват вратовръзки, за да създадат впечатлението, че работят наистина усилено. Според другата теория при тежки времена вратовръзките стават по-тесни, а когато икономиката се възстанови, отново се разширяват. Във Великобритания продажбите на вратовръзки рязко се увеличават, след като през 2007 г. става известно, че има опасност от съкращения. По този начин мъжете искали да покажат на шефовете си, че работят &quot;на максимум&quot;. При война пък необходимостта от икономии води до по-тесни вратовръзки. /БЛИЦ<br /> <br /> <br /> <br />