Една легенда се завръща-възстановяват производството на "Балканчетата"
Новите велосипеди ще са с модерна визия и възможност за сгъване
Последвайте ни
20 Ян. 2025, 21:42
Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам
Съдържанието на Blitz.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на агенция БЛИЦ, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на БЛИЦ, посочване на източника и добавяне на линк към www.blitz.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в БЛИЦ, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.
Copyright © 2008 - 2025 Информационна агенция БЛИЦ. Всички права запазени.
Супер ама защо не възтановите и мотопедите Балкан 50кб?
Моето го откраднаха цигани преди повече от 20 години!!!
А ще тежат ли 20-30 кг.?
Защо не ...
Напред към светлото бъдеще! Ще минат още, има, няма десетина години и може би ще започнем и производството на легендарните мотопеди "Балкан", но само ако ЕС ни позволи. А след 50 години, ако е рекъл Господ, вероятно ще ни разрешат и да сглобяваме "Москвич", моде 1976 г.
До коментар [#2] от балък Изобщо не Ви вярвам. Допреди 20 години нямаше никакви кражби. Кражбите започнаха откакто влязохме в еврогейския съюз.
Предлагам и Работническо дело да се отпечатва отново. Само ше смените Живков и Бкп и ше пишете Герб и Борисов . И Отечествен фронт да се печата също, там вместо ОФ ще пишете РБ.
През 60-те, 70-те и 80-те години това бяха единствените колела заедно с руските „Школник“ ------------------------------------ Не е вярно.
Колкото повече време минава от "смъртта" на НРБ, толкова повече стават годините, които трябва здраво да работим за да се доближим до "жизненото равнище на народа" от 1989 г. На къде сме тръгнали бе, хора!
Гадни, нещастни тролчета. Гнус ме е от вас, мерзавци. Идете си по клаоките и повече не се излагайте за щяло и нещяло по форумите. Марш!
Браво. После казват,че по време на соца било зле ,а сега се надяват на старата слава да печелят. СССР
Това е добре! Обаче, защо не можем да коментираме за свинята Пеевски?
До коментар [#8] от ненене Разбира се, че не е вярно! Аз бях пръв гъзар с "Фрежус". Но пък е написано правилно - в съзвучие с вярната политическа линия!
Много хубаво имам мерак да си купя , но ме притеснява това ''сгъващи се '' да не се сгъне докато карам неможе ли да си е нормално ?!
Сакън, по-голям боклук от тоя бичиклет не е създаван
Веднага ще бъде откраднато!
До коментар [#9] от Нагоре по стълбата която води надолу до нивото си от 1989г.
До коментар [#14] от Въпрос Няма проблем! И едно време се сгъваха, застопорява се с голям винт в средата на рамката! По- добре тренирай усилено, че това колело е тежко! :-)
УЖ ЧОРБАДЖИИТЕ И БЕЙОВЕТА СА АНТИ-КОМУНИСТИ , А НЕ СЕ ОТКАЗВАТ ОТ НИЩО ПРАВЕНО ПО ВРЕМЕ НА СОЦИАЛИЗМА В БЪЛГАРИЯ :))))
Ще се опитам да обобщя всички коментари,понеже има по нещо вярно: 1.Освен велосипеди Балкан-мъжки, дамски и въпросните "сгъвайки" имаше съветски "Школник"-детско,"Украйна","Минск",ГДР-"Мифа" и "Атлас".В по късни години и някакви полски.Колелата със скорости обаче бяха рядкост.За корекомските не говорим. 2.Българските определено бяха доста тежки,дори сгъваемото. 3.Общо взето,всички бяха доста здрави,но-виж точка 2 4.Това,че се сгъва не се отразява на здравината,а малко на масата-300 до 500грама Сега,колко ще го харесат хората е неизвестно,дори да е с добро качество и цена.Иначе идеята за сгъващо се колело изглежда привлекателна,особено за лятната почивка.
До коментар [#8] от ненене: Наистина не е вярно. На пазара се продаваха още от 50-те години германските велосипеди " Мюве " ,бегачите " Диаманд" .
До коментар [#5] от Ще дадат може би : А защо не и апартаментите по 7-8,000 лв. ,салама по 1.40 лв., бензина по 8 ст. ,електроенергията по 4 ст.,трамвайния билет по 4 ст. шише водка по 1.72 лв. и средна заплата в средата на 80-те години 288 лв. Справка-НОИ .
До коментар [#12] от Balkanstroy Щото тука пишат бездарници разни клюки събрани от други сайтове... Статии от типа "Дай си ми куклите, нА си ти парцалките" Има ли значение кой от тримата в заглавието, за което говориш ще отиде пръв в дранголника?! На мен лично ми е все едно, и тримата са за едно и също място...
До коментар [#22] от vd Лъжецо : апартамент не се купуваше, а се "даваше" срещу заплащане след десетки години чакане. Много лъжи в цените - през 80-те : салама 4 лв., бензина по 1 лв. ,трамвайния билет по 6 ст. шише водка по 3.50 лв. За заплататите също : минимална - 120, лекар, инжинер - 140, специализиран работник - 200-300, военен, милиционер - 250-500. Да, ако си бил текезесар или шапкар си бил доволен, за другите не говори лъжлива отрепко
До коментар [#20] от Румбо Ами маса глупаци първо си наизхвърляха Балканчетата за скрап от някаква неприязън към всичко българско и родно. После някои от тях взеха да се сещат, че е много практично. Сгъваш го, хвърляш го в багажника и където и да отидеш си имаш колело. Аз като малък не съм имал Балканче, а руски колела. Скоро, преди няколко години един колега ми подари неговото - щял да го хвърля. Малко съм го карал, но ми направи впечатление, че въпреки липсата на предавки е добре изчислено. Не може да вдигне голяма скорост, но за сметка на това леко върви по баир, без да се мъчи колоездача. Единствената ми забележка е, че задната капла е с малко спици и лоша плетка. Може да издържи дете, но голям човек 100 кила бързо ще я изкриви. Мислех да слагам от BMX - ама не съм се занимавал, понеже не го карам. Не е чак прекалено тежко, просто спомените ви са от когато сте били 20 кила.
Много трудни за каране в сравнение със колела със скорости а за предпочитане бегачи най-хубавите колела а и най бързите.Но спомнете си как светеха фаровете-чрез ДИНАМО.не е като сега една батерия и фара свети.Та мисълта ми е тази технология дано да се разработи и да генерира енергия и в автомобилите-вечен двигател,гумите се въртят задвижват динамо съхранява енергията в КЕРС после в двигателя и така.А приспиране пак КЕРС като във Ф1.
ТЕЗИ ФАЛШИВИ АМОРТИСЬОРИ ДОРИ НЕ ГИ СЛАГАЙТЕ СЛОЖЕТЕ СИ ГИ ОТЗАД
До коментар [#24] от xa xa xa Не им се връзвай на зеленочорапковците. Така и не разбраха, че не някой, а Пазара ги изхвърли на боклука. Същото ще се случи и с това недоразумение сгъваем "Балкан", за втори път. Ако въобще се появи на пазара. 1986-та получавах 140лв месечно. Един велосипед струваше 80лв. Балкан, 96лв. Украйна. Кютуци 22кг., за 70% от заплатата ми Скоро си купих Giant. Просто за кеф. 6кг, 27 скорости, дискови спирачки. Не ми се смята колко процента от заплатата ми, но са смешни. За пръв и последен път, цървули са на върха на властта. Няма как да се разделят с нея безболезнено. Да ги изтърпим още малко. Няма нужда от ексцесии.
До коментар [#22] от vd БЕНЗИН-8СТ И ЗАПЛАТА 288ЛВ=НА ЧЕРВЕН ГЪЗ
До коментар [#24] от xa xa xa Към края на 60сте години бензина имаше еднаква цена с типовият хляб - 15 ст., градският автобус - 4 ст., луканка 3лв. килограм, овчо сирене 1.20лв., краве - 0.80лв., захар - 60 ст., олио 80ст., бял хляб - 34ст., цигари "Слънце" - 32ст., "Арда"- 20ст., "Трабант"отначало 1200лв. и 1600лв. с допълнителен втори двигател, "Москвич"403 - 2000лв., "Щкода" Октавия - 2200лв., "Шкода" Фелиция - кабриолет - 2600лв., апартамент-боксониера 4800лв., едностаен - 6000лв., тогава все още нямаше ред за коли и апартаменти, а заплатата ми беше 180лв. По късно си взех "Жигули" без ред и когато селата се изселиха в градовете, се наложи да има ред за жилища и коли, а по късно и за телевизори...
До коментар [#30] от Истината Браво юнако ! Даваш цени от 60-те години и говориш за заплати от 80-те години. Аман от нагли манипулатори.
Към края на 70сте години бензина имаше еднаква цена с типовият хляб - 5 ст., градският автобус - 2 ст., луканка 1лв. килограм, овчо сирене 0.20лв., краве - 0.80лв., захар - 6 ст., олио 8ст., бял хляб - 3ст., цигари "Слънце" - 2ст., "Арда"- 2ст., "Трабант"отначало 120лв. и 160лв. с допълнителен втори двигател, "Москвич"403 - 200лв., "Щкода" Октавия - 220лв., "Шкода" Фелицио - кабриолет - 260лв., апартамент-боксониера 480лв., едностаен - 600лв., тогава все още нямаше ред за коли и апартаменти, а заплатата ми беше 18000лв. По късно си взех "Жигули" без ред и когато селата се изселиха в градовете, се наложи да има ред за жилища и коли, а по късно и за телевизори...
Е у мен върна само спомена за теглото му. Много пари ще вземеш ако го върнеш за скраб. То това ми е спомена и, че струваше над средна заплата за тогава в България.
И като гледам фотографията ще да е многоооо модерен, с автоматична скоростна кутия.
Навремето купих такова колело на децата си-откраднаха го още същата вечер-пред блока,докато синчето ми се изпикае.На другия ден купих друго-откраднаха го от пред вратата на апартамента-на четвъртия етаж.Нямало било кражби при КОМУНИЗЪМА.
До коментар [#32] от Истината Хляб-типов 15ст за 1кг, хляб бял 34ст за кг,хляб Добруджа 26ст за кг. Овче сирене 3.60 за кг,краве сирене 2.60 за кг, шпек салам 4.50 за кг,краве мляко 36ст за литър,билетче за градския транспорт 6ст,ел.енергия 4ст нощна, 2ст дневна.Заплата 130лв минимална, вишист 210лв начална.За 75лв 4 членно семейство почиваше 15дни при пълен пансион.Лек автомобил ВАЗ2101-6100лв, АЗЛК 2140-5600лв,апартамент 2стаен 7700лв.Безплатно здравеопазване,образование.Не беше идеално но се живееше по-добре от днес!
Носталгичен/ коментар 36/от коя лудница са те изпуснали. Кретена му с кретен , как лъже като циганин и после иди че твърди ,как не се циганизирали българите
До коментар [#37] от ДО Циганизирания Има хора които помнят ! Не манипулирай!
До коментар [#28] от UK Хаха,я кажи ЗА колко го купи марковия велосипед.Аз знам де,и след това ще ти изчисля заплатата-ама нещо не се връзва сметката.
Нямам представа колко е струвал тоя велосипед, ама беше здрав. Имах Chopper през 80-те, със скорости, на който му се счупи рамката, Балкан не можах да счупя. Прехвърлих каплите и скоростите на рамка от Балкан, щото бяха по-фешън. Предният венец на Chopper-а обаче беше малък, и ползвах такъв от Балкан, за да съм по-бърз. М/у другото в квартала обикаля един циганин с такова сгъваемо балканче. Клошарее човека, търси разни неща в кофите. Към 120 оки е, и това балканче го кара всеки ден от поне година и половина. Племенника ми счупи рамката на колело, което струва повече от работна заплата за няколко месеца, а е доста по-малък от 120 кила. Chopper-а не мисля, че беше много по-лек от балканчето, между другото. Та не сравнявайте колела от 60-те години със съвременни.
До коментар [#35] от Носталгичен Купиха ми балканчето 82 година за 80лева (майка ми получаваше 120 лв , а баща ми - учител около 200 лв) , откраднаха го на първата седмица от двора в къщи. В близките две години не получих ново, защото бяхме 3 деца ...... не се крадяло !!!!
Вие манипулирате. Описаното в коментар 36 за цените до 1989г. е вярно. Добре ги помня, а и тогава съвсем не съм била дете.По въпроса с кражбите -бяха далеч по-малко, дори и за циганите имаше работа и те не крадяха както сега
До коментар [#24] от xa xa xa Предприятията се строяха блокове за своите роботници. По-късно им направиха оценка и който искаше си ги купува. Като се пенсионира остава там. ДСК отпускаше заеми с 2% лихва по жилижни кредити. Ипотека не знаехме какво е. При 100 лв. заплата плащаш около 20 лв. месечно по заема. Когато заплатата стане 200 лв. пак плащаш 20 лв. и така всички си ги купиха без да усетят.
До коментар [#35] от Носталгичен ОТКЪДЕ ТАКИВА ПАРИ БЕ гРАЖДАНИНО . ВСЕКИ ДЕН КОЛЕЛО !ЧЕ ТО ДНЕС ЕДВА 10% МОГАТ ДА СИ ГО ПОЗВОЛЯТ .