Имайки в предвид многото вече банални случай на злоупотреба в БДЖ-ПП ще ви запозная с издадени документи, които не отговарят на фактическата реалност.

Документи удостоверяващи надеждността и пълното завършване на капитален ремонт и касаещи плащане на изпълнителя без локомотива да е пуснат в експлоатация. Традиционно търговете в БДЖ са гарнирани с голяма доза мистицизъм.

И този случай не е различен: Един участник, липса на състезателно начало, без пазарно проучване и естествено бюджета е завишен в полза на единствения участник, фаворит в печелене на поръчки за двете дружества БДЖ-ТП и БДЖ-ПП през последната година и половина. Но в това няма нищо случайно и нищо „нередно“ за БДЖ, но всичко е в полза само и единствено за изпълнителя ЕКСПРЕС СЕРВИЗ ЕООД.

Един от сключените договори с БДЖ-Пътнически превози ЕООД е договора за капитален ремонт с модернизация на дизел -хидравличен локомотив серия 77 000 което предполага повишаване на експлоатационения живот на машината и реверанс към любителите и ползвателите на теснолинейката Септември -Добринище. Ефекта от тази модернизация за БДЖ би трябвало да бъде ниски енергийни и експлоатационни разходи и доволни клиенти.

НО за съжаление реалността е друга, след гръмкото PR СЪБИТИЕ организирано от изпълнителя Експрес Сервиз ООД и цялостно широкоекранно проследяване на ремонта в синхрон с услужлива група по интернет с вдигнати платени палчета за одобрение, гарнирано с отворени врати за граждани и посещение на министъра на транспорта (по това време видния русенец НИК СЪБЕВ) редом с ръководството на БДЖ не разкриха до край детайлите или просто камерите не бяха допуснати.

Останаха скрити и не показани истините за това, че същия рекламиран локомотив не е в експлоатация близо 3 месеца от плащането на тлъстия хонорар предвиден в изгодния договор от 2 004 000 лв. без ДДС. Причините са не спазване на техническите изисквания за безопасност и невъзможност за движение по националната железопътна мрежа.

Въпреки услужливо издадените документи за незабавно плащане от ведомството на НИК СЪБЕВ - БДЖ -ПП (протокол за предаване на локомотив за експлоатации) същия престоява вече 3 месеца и не се знае кога и дали изобщо ще може да бъде някога в движение, а пропуснатите ползи остават за сметка на БДЖ-ПП чийто ръководство не търси неустойки от изпълнителя. Но УВИ НИК СЪБЕВ се е постарал да бъде заплатен „ремонта„ като не се интересува от крайния резултат да има действително ремонтиран и надежден локомотив.

Философията на НИК СЪБЕВ и неговите съграждани, изпълнителите по договора ЕКСПРЕС СЕРВИЗ ЕООД не кореспондират с политическите лозунги за прозрачност и нулева толерантност към корупцията.

Редно е служебния вице премиер и министър на МТС- Христо Алексиев да предприеме нужните действия за предотвратяване на поредното безобразие водещо към бъдещ корпоративен вот в русенския регион заплатен със средства от БДЖ. В противен случай теснолинейката ще я гледаме само по рекламата за популярна българска БИРА. Възмущение изразяваме всички любители на железопътния транспорт в БЪЛГАРИЯ и най-вече лъганите ползватели на теснолинейката.