X на Мъск съди Media Matters, след като доклад показва реклами до пронацистки публикации
Мъск туитна пост, в който се казва, че евреите насърчават омраза срещу белите
X, социалната медийна компания, собственост на Илон Мъск, известна преди като Twitter, съди Media Matters и нейния редактор Ерик Хананоки в понеделник за това, което X нарече „умишлено измамен доклад“ за антисемитизма в платформата, според съдебно подаване.
Това пише в статия на "Уошингтън пост", специално преведена от БЛИЦ.
Media Matters, организация с нестопанска цел, базирана във Вашингтон, окръг Колумбия, казва, че се занимава с „наблюдение, анализиране и коригиране на консервативната дезинформация в медиите в САЩ“.
Също в понеделник главният прокурор на Тексас Кен Пакстън започна разследване на „потенциална измамна дейност“ от Media Matters.
Пакстън каза в изявление, че неговата служба проучва въпроса, „за да гарантира, че обществеността не е била измамена от схемите на радикални леви организации, които не желаят нищо друго освен да ограничат свободата чрез намаляване на участието в обществения площад“.
Media Matters публикува доклад от Hananoki в четвъртък, който включва екранни снимки на мейнстрийм реклами, появяващи се до пронацистко съдържание на X. Множество фирми, включително IBM, Apple и Disney, впоследствие спряха рекламите си на платформата.
Съдебният иск от страна на X - който твърди намеса в договора, омаловажаване на бизнеса и намеса в бъдещо икономическо предимство - казва, че някои от най-големите рекламодатели на X са сред компаниите, които оттеглят своите реклами.
В делото се казва, че Media Matters е манипулирал алгоритъма X, като е следвал само 30 акаунта на противоречиви потребители и големи компании, след което е предприел „прекомерно“ превъртане и опресняване.
„Общият ефект върху рекламодателите и потребителите беше да се създаде фалшивото, подвеждащо схващане, че тези видове сдвоявания са често срещани, широко разпространени и тревожни“, се казва в документацията.
Протоколите за безопасност на X „при нормални, органични условия работят безпроблемно“, се казва в него.
Помолен за коментар, X отговори на The Washington Post с публикация от неговия главен изпълнителен директор Линда Яккарино, която написа, че „нито един автентичен потребител на X не е видял реклами на IBM, Comcast или Oracle до съдържанието в статията на Media Matters . Само 2 потребители видяха рекламата на Apple до съдържанието, поне един от които беше Media Matters.“
В публикация на X, която беше споделена от Hananoki, президентът на Media Matters Анджело Карусоне каза, че заявлението е „несериозно дело, целящо да накара критиците на X да млъкнат“ и че Media Matters застава зад репортажа.
Карусон каза пред The Washington Post във вторник, че Media Matters „многократно посочва същата дисфункция в разпоредбите за безопасност на марката на X“. Той оприличи съдебния иск с това, че някой „се ядосва на огледалото, защото не харесва отражението“.
„Това е доста крещящо усилие да ни сплашат, за да спрем това, което правим“, каза Карусон.
Делото е заведено в Тексас, щат, в който се казва, че X извършва значителен бизнес, въпреки че е регистриран в Невада и основното му място на дейност е Сан Франциско.
В сряда Мъск туитна съгласие с потребител, който публикува теория на конспирацията, според която евреите насърчават „омраза срещу белите“; милиардерът написа под тази публикация „Вие казахте истинската истина“, забележка, която беше широко критикувана, включително от Белия дом. По-късно Мъск публикува, че „нищо не може да бъде по-далеч от истината“ от твърдението, че е антисемит.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
0 Коментара: