Компанията Meta обяви, че ще предложи от ноември платени абонаменти за европейци, за да използват Facebook и Instagram без реклами, предава Франс прес.

Така социалните мрежи ще изпълнят изискванията на европейското законодателство за личните данни и целевата реклама.

БЛИЦ припомня, че технологичната корпорация "Мета" (Meta), която е собственик на "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram), проучва възможностите за въвеждане на абонамент за двете социалните мрежи за потребителите си в Европа. 

Оферта

Потребителите от ЕС, Швейцария и останалата част от Европейското икономическо пространство (Исландия, Норвегия, Лихтенщайн) "ще имат избора да продължат да използват безплатно двете платформи" с персонализирани реклами или "да се абонират, за да не им се появяват реклами", съобщи американската компания.

Абонаментът ще е 9,99 евро на месец за профилите в Инстаграм и Фейсбук на компютър и 12,99 евро за мобилните приложения на смартфоните. Новите абонаментни планове идват с цел Meta да отговори на регулаторни изисквания в ЕС и ЕИП.

Данни

Същевременно Европейският надзорен орган, отговарящ за защитата на данните, одобри разширяването на забраната, наложена от Норвегия, върху "поведенческа реклама" във Facebook и Instagram. Така забраната ще обхване всички 30 страни от Европейското икономическо пространство (ЕИП), което включва и всички членки на Европейския съюз, се посочва в съобщение на европейския регулатор, предаде Ройтерс.

Забрана

Забраната за подобна реклама, насочена към потребителите чрез събиране на данни за тяхно поведение и предпочитания, е пречка за американския технологичен гигант Meta, собственик на двете социални медии, който се противопостави на усилията за ограничаване на рекламната практика. Технологичната компания рискува да получи глоба до 4 процента от глобалния си оборот, предупреди норвежкият регулатор за лични данни.

Решението на Европейския комитет по защита на данните (ЕКЗД) инструктира регулатора на данни в Ирландия, където се намира европейската централа на "Мета платформс", да наложи постоянна забрана върху използването на поведенческа реклама от компанията в рамките на две седмици, се казва в изявление на ЕКЗД.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук