Китайският производител на играчки Уанг Нинг увеличи почти три пъти богатството си тази година, след като компанията му Pop Mart International набра 674 милиона щатски долара в IPO- то си в Хонконг, пише Forbes. Акциите на Pop Mart започват да се търгуват в Хонг Конг на 11 декември, пише money.bg.

Уанг притежава малко под 50% от компанията, а богатството му се изчислява на стойност от 3,2 милиарда долара - спрямо 1,2 милиарда долара през април Към момента оценката на Pop Mart възлиза на 6,9 милиарда долара.

33-годишният предприемач е пионер в процъфтяващия пазар на Китай за така наречените играчки в "мистериозни кутии". Pop Mart прави играчки с известни герои като Мики Маус и Хари Потър , както и колекционерски фигурки за около 8 долара за опаковка, но купувачите не могат да видят какво има вътре.

Pop Mart е доста популярен му сред младите китайци и вероятно затова е и толкова успешен. Въпреки временното затваряне на магазините по-рано тази година, според компанията приходите през първото полугодие са нараснали с 51% до 125 милиона долара.

Най-продаваните артикули на компанията тази година са от серията Dimoo (фигурки на извънземни). Dimoo допринася за 14,4% от продажбите на компанията през първата половина, надминавайки предишната най-продавана серия - кукли Molly - сега представляват 13,7% от продажбите.

Pop Mart продава и онлайн, и офлайн. Компанията смята да отвори 183 нови магазина в Китай до края на 2022 г. В момента има 136 магазина, разположени в 33 града.

Плановете на компанията са да използва приходите от IPO, за да отвори повече магазини и да се разширява в чужбина. Държави като Корея, Япония и Сингапур са в списъка за разширяване в чужбина. Pop Mart планира да отвори 100 магазина на дребно и 1000 магазина в чужбина до 2022-а

Първоначално компанията продава различни видове продукти, включително играчки, козметика и канцеларски материали. Постепенно обаче Уанг се съсредоточава върху играчките. "Играчките бяха най-продаваните ни артикули първоначално", каза той. "Постепенно прекратихме производството на други продукти и през 2014 г. се фокусирахме изключително и само върху играчките."