Системата ги праща автоматично, оправдават се от централата
<em>Стотици клиенти на програмата &quot;Лични финанси&quot; на БНП Париба пропищяха от некоректни SMS-и, пише &quot;Марица&quot;. Повечето от хората се оплакаха, че става дума за вноски по кредити, които те са направили в първите дни на март преди националния празник.</em><br /> <br /> Банката обаче ги известила, че ще им бъдат наложени санкции, ако не си внесат парите. &quot;Как е възможно това? &quot;Направила съм си вноската, а на всичкото отгоре и ще ме санкционират&quot;, възмутила се по телефона пазарджиклийка.<br /> <br /> От централата на БНП Париба обясниха, че няма да глобяват никого. Съобщенията се пускали автоматично от компютър, който по програма отчитал просрочието. По принцип то не трябва да бъде повече от ден след падежната дата, упомената в личните договори на клиентите.<br /> <br /> По закон, ако падежната дата се пада в почивен ден, банката не трябва да има претенции до първия работен ден. Тъй като датите за вноска на клиентите са съвпадали с четирите почивни дни, а те са внесли парите си преди това, реално преводите им са се осъществили едва в понеделник.<br /> <br /> Във вторник сутринта обаче системата все още не била разчела платените авоари, но въпреки това SMS-ите полетели към мобилките на хората. &quot;Извиняваме се за причиненото неудобство&quot;, каза служител на банката и обеща да не се налагат глоби на никого от клиентите. /БЛИЦ<br />