Българите пак се юрнаха към Одрин: Пазарът Улус блазни с ниски цени, а сега е моментът за...
Според официалния курс на БНБ левът днес се разменя за 17,70 лири, докато 100 TRY вече са 5,64 лева
Пазарът Улус, който се провежда всеки петък в Одрин, имаше един от най-спокойните дни тази седмица. Заявявайки, че тази седмица е имало лека рецесия в сравнение с предходните седмици, президентът на пазарния кооператив Улус (UPEK) Баръш Аткошан заяви, че очакват активността да се увеличи, когато времето започне да се затопля.
Пазарът от няколко години се превърна в център на вниманието на местни и чуждестранни туристи, пише "Марица".
С обезценяването на турската лира крайграничните райони в Одрин станаха много популярни предимно за българските клиенти, дошли да се снабдят на изгодни цени с със стоки от първа необходимост в Турция.
Плавното обезценяване на турската лира беше забавено тази седмица, тъй като Комитетът по паричната политика на Турската централна банка (CBRT) обяви решението си за неочаквано увеличение на лихвения процент в четвъртък, след заседание. Лихвеният процент беше увеличен от 45 процента на 50 процента, увеличение от 500 базисни пункта.
Това успокои напрежението върху турската лира и курсът остана стабилен.
Централната банка подчерта, че ще запази строгата си позиция на паричната политика, докато не бъде постигнат значителен и постоянен спад в основната тенденция на месечната инфлация и инфлационните очаквания се сближат с прогнозирания диапазон.
Според официалния курс на БНБ левът днес се разменя за 17,70 лири, докато 100 TRY вече са 5,64 лв.
С очакваното затопляне на времето, търговците на пазарите в Одрин започнаха да вадят вече летните стоки, които изместиха дебелите зимни дрехи по сергиите. Докато част от гражданите все още купуваха зимни дрехи, на изгодни цени, защото е краят на сезона, други започнаха да търсят летни стоки.
Аткошан заяви, че заради студеното и дъждовно време вчера присъствието, както на местните, така и на българските туристи е било по-слабо в сравнение с миналата седмица.
Той подчерта, че основната причина за липса на турски клиенти е известната стагнация поради месеца Рамадан, както и намаляващата покупателна на гражданите, заради инфлацията, която достигна 70 на сто.
„Пазарите винаги са по-пренаселени през лятото, отколкото през зимата. Особено месеците февруари и март са периодът, който наричаме сезонен преход или сезонна празнина. Гражданите купуват до голяма степен необходимите за зимата продукти най-изгодно сега, защото сезонът приключва.
"От април очакваме значително раздвижване и увеличение предимно на туристите от България и Гърция, защото пазарът преминава от зимни към летни стоки. Преходът към лято може да бъде малко бавен в зависимост от променливото време и икономическите условия.
Въпреки това интересът към нашия пазар е доста голям, защото тук могат да се намерят най-добрите цени", допълни той.
Аткошан подчерта, че разнообразието от продукти на сергиите ще се увеличи с наближаването на Байрама, в средата на април, след месеца Рамадан, както и с наближаването на пролетните празници и Великден в съседните страни.
Той призова гражданите да пазаруват на пазара, като припомни, че чуждестранните клиенти традиционно проявяват голям интерес към продукти като анцузи, спортни стоки и обувки, чанти, килими и пътеки.
Аткошан допълни, че те също купуват продукти за пране, стъклария и кухненски съдове. Същото така редица хранителни стоки се намират на по-изгодни цени в Турция.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук