Business Review: Ето защо заводът на Volkswagen ще е в Румъния

Тя има редица предимства за автомобилните производители - инфраструктура, конкурентна работна сила и солидна мрежа от производители на части и компоненти

2020-а трябва да бъде годината, в която Румъния трябва да работи върху стратегия за привличането на нов трети производител на автомобили в страната, след като в страната в момента коли плавят Renault под бранда Dacia и Ford, пише money.bg.

Тези стъпки трябва да дойдат в контекста на това, че Румъния изгуби три важни инвестиции в сектора през последните десет години. Последната от тях беше широко обсъжданото вложение от 1 милиард евро на Volkswagen в нов завод в Източна Европа.

Това пишат от местното издание Business Review в свой анализ за очакванията за инвестиции в страната през 2020 година.

"Румъния може да предложи някои важни предимства за автомобилните производители - инфраструктура, конкурентна работна сила и солидна мрежа от производители на части и компоненти, концентрирани в региона", се казва в него.

От медията посочват, че стратегията за привличането на нов автопроизводител трябва да включва проекти за дуално обучение, партньорства с университетите и изследователските центрове, държавна помощ за комунални услуги, създаването на индустриален парк и на специализиран център за изследвания, високи технологии и дигитализация.

През първите осем месеца на 2019 година двете автомобилни компании в северната ни съседка са произвели над 317 000 коли, като очакванията са за цялата минала година страната да запише нов исторически връх в продукцията, след като предходната също беше рекордна. За 2018 година производството беше в рамките на над 500 000 автомобила.

Автомобилната индустрия е ключова за румънската икономика. Тя осигурява около 14% от брутния вътрешен продукт (БВП) и допринася за 26% от износа й. Тя е една от най-големите индустрии в страната и въпреки глобалните промени на сектора остава един от основните двигатели на растежа на Румъния.