FBR мрачно: Вълна от фалити на магазини, но това е само началото
Причината за това е забавянето на търсенето и промяната на потребителските навици, които все повече се насочват към пазаруването онлайн
Настоящата година беше слаба за търговците в САЩ, особено за веригите от физически обекти. От януари досега почти 10 хил. обекта са затворили врати, а ново изследване допуска, че този феномен ще продължи да се наблюдава и през 2020 г., пише money.bg.
Всъщност от началото на 2019 г. бяха поставени някои рекорди. Още през февруари веригата Payless ShoeSource подаде молба за обявяване в несъстоятелност и обяви, че ще затвори 2500 магазина, което може да е най-голямата ликвидация в историята.
А броят на закритите обекти не може да бъде компенсиран от новооткритите такива, които в периода януари - октомври са около 3500 магазина.
Прогнозата за следващите между 18 и 24 месеца също е мрачна. Според FBR през този период ще бъдат затворени до 30% от сега съществуващите физически обекти. Причината за това е забавянето на търсенето и промяната на потребителските навици, които все повече се насочват към пазаруването онлайн.
За да забавят срива, породен от отлива на потребители, някои молове в страната започнаха да използват паричните си резерви. Сред тях е Simon Property Group, които вече наливат ликвидност в някои закъсали обекти, използвайки собствените си резерви на стойност почти 7 млрд. долара.
Същевременно много от физическите магазини имат високо равнище на задлъжнялостта, което допълнително ускорява техния край и което ще продължи да тежи на целия сектор на търговията през следващата поне година и половина.