Гражданин: Изживях истински ад, а КЗП се подиграва с мен!
За конкретните случаи са сезирани също министърът на икономиката Кирил Петков и министър-председателя Стефан Янев
Читател на БЛИЦ разказа през какви перипетии е минал заради телеком, който не иска да му разкодира телефони за работа в интернет, как му се трупат сметки от непоискани есемеси и как ключови институции като КЗП мълчат по случая му.
Вижте целия текст без редакторска намеса:
Здравейте! Ще Ви разкажа съвсем накратко за нелоялните практики и измамите, на които моето семейство и със сигурност семействата на хиляди българи сме потърпевши.
За конкретните случаи са сезирани също министърът на икономиката Кирил Петков и министър-председателя Стефан Янев.
В продължение на ПЕТ МЕСЕЦА мобилен оператор и контролните органи – Комисия за защита на потребителите и Комисия за регулиране на съобщенията ме размотават и по никакъв начин не получавам полагащото ми се съдействие за възстановяване на пълната функционалност на три притежавани от мен устройства така, че да могат да бъдат ползвани в мрежата и на останалите телекоми, а не само на този, от който съм ги закупил.
Въпреки че съгласно контракта, след приключване на договорните взаимоотношения, мобилният оператор трябваше да ми предостави код, който да освободи телефоните ми от ограничението за ползване само в неговата мрежа, това не беше направено.
Телекомът разполага с IMEI номерата на устройствата, тъй като съм ги закупил от него, но и допълнително в една от жалбите си отново съм предоставил тях и имената на лицата, които ги ползват.
Обръщам внимание на факта, че подобна процедура се осъществява без абсолютно никакви усложнения от оператори на телекомуникационни услуги извън България. Лично съм се възползвал многократно от тази възможност при устройства, които са ми били дарени или съм закупил от непознато лице по обява, например.
Подобно отношение на тези оператори е напълно разбираемо, тъй като изцяло съответства на Европейския кодекс за електронни съобщения.
От началото на февруари месец съм провел десетки разговори на телефона за клиенти на телекома, разменил съм повече от десет електронни съобщения с кол центъра му и няколко пъти по препоръки на консултантите отново и отново съм посетил негов офис за подаване на заявка за предоставяне на кодове за разкодиране.
На 18 март 2021г. подадох жалба до Комисията за защита на потребителите, откъдето получих същото несериозно отношение и подигравки. След поредица от напомнящи имейли от моя страна отговорът от тях дойде ПОЧТИ ДВА МЕСЕЦА по-късно – на 7 май.
Точно толкова време им е трябвало, за да преценят, че жалбата е от компетенциите на Комисията за регулиране на съобщенията и да я насочат натам. Още повече, че отговорът не дойде по тяхна инициатива, а след писмени напомняния и телефонни позвънявания с въпроса: защо нищо не се върши?
Само ще вметна, че по закон срокът за препращане на жалби по компетентност е 7 ДНИ. До момента нямам никакъв отговор и от Комисията за регулиране на съобщенията, при която все още престоява жалбата ми..
Вторият казус е на моята майка и представлява измама в особено големи размери, засягаща цялото население на България, което използва услугите на мобилни оператори, действащи на територията на РБ, и с основателни подозрения за съучастие от страна на самите мобилни оператори заради явните финансови взаимоотношения между тях и въпросните лица, извършващи измамата.
Става дума за незаявявани никога и под никаква форма абонаменти за услуги с „допълнителна стойност“.
От изпратените от телекома фактури и от съобщенията в телефона се вижда, че комуникацията е в минутите след полунощ. От страна на жертвата няма реакция, смс-ите забелязва едва няколко дни по-ксъно, когато се обажда на посочения телефон за информация, откъдето операторът не успява да обясни как точно е заявена услугата, но предлага да я прекрати, както се вижда от смс-а от същия ден.
По времето на симулиране на комуникацията, жертвата не е била активна и не е реагирала, няма изпратени смс-си, няма заявени услуги! Ако направите проучване в интернет пространството, ще видите, че при други жертви става въпрос за десетки смс-и и суми от порядъка на десетки до стотици лева!
Това, че зад измамата стоят анонимни лица със заявени фалшиви данни (това установих при посещение на сайта, към който препраща единият от есемесите), че измамата действа успешно месеци, може би и години, и че въпреки многобройните оплаквания и сигнали, не са предприети някакви мерки, навежда на обосновани съмнения за съучастие и на мобилните оператори, които след като начисляват суми в полза на доставчиците на фиктивните услуги, предполага да имат и финансови взаимоотношения с тях, което прави мащабите на измамата особено големи, предвид и на броя жертви и сумите.
Изводи: 1. Мобилните оператори извършват нарушения и не съдействат на клиентите си
2. Компетентните органи – КЗП (контролен) и КРС (регулаторен) не взимат никакво отношение нито по подадените жалби, нито по описаните практики на телекомите, което навежда човек на мисълта за евентуални обвързаности
3. Изцяло в правомощията на КЗП е да се произнесе за прилагане на нелоялни търговски практики, да забрани прилагането им и да накаже телекомите. Безспорно е, че са увредени икономическите интереси на потребителя, след като при покупката му е обещано, че след изтичане на даден период, устройството ще бъде разкодирано за ползване в мрежите на всички оператори
4. Институциите на спазват законоустановените срокове за разглеждане и придвижване на жалбите