Инфлацията в световен мащаб води до стремеж на потребителите да купуват предимно на промоция основните храни и стоки за дома. Промоциите са част от политиката на веригите за такива продукти, но сега са особено следени от потребителите, след като в някои страни, сред които и България, поскъпването на живота се усеща повече, съобщава БНР.

Това важи както за физическите магазини, така и за покупките онлайн.

„Очаквано е потребителите да си правят сметката какво да купят и дали да го правят. Клиентите трябва да бъдат по-рационални“, посочва Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители“.

„Има една инфлационна вълна, която все още е в рамките на управляемото. Надеждите ни са, че тя ще се успокои и няма да продължи, защото лошото на инфлацията е, че тя се самоподхранва. Нещо тръгне ли, спира друго“, обясни той.

Според Николов в момента говорим за „инфлационна изненада“, защото българите сме поотвикнали.

„Защото сме изненадани от цените, поведението на потребителите не е тренирано. Винаги когато цените растат, хората започват първо да се лишават – първо от почивки, от културни мероприятия“, коментира той.

В пазара си, хората започват да посягат към по-лошото качество.

„Склонни сме да посегнем към по-евтиното, дори да знаем, че това са ментета“, каза той.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук