Френската компания L’Oreal SA се готви да посочи своя следващ главен изпълнителен директор в момент, в който потребителите по света все по-рядко са склонни да купуват скъпи парфюми и козметика.

Жан-Пол Агон, който се оттегля от поста през следващата година, когато навършва 65 години, заяви в интервю, че козметичният гигант ще обяви своя наследник „доста скоро“.


Той вече посочи на годишното събрание през юни, че изборът ще бъде направен от компанията, съобщава Bloomberg, цитиран от Investor.bg.

Интересното е, че сред кандидатите присъства и името на българката Любомира Роше, която заема поста на директор на дигиталното звено в компанията, което тя оглавява вече шеста година.

L’Oreal търси „някой, който ще може да управлява тази компания в непредсказуеми времена“, изтъкна Агон в интервю за Bloomberg на 5 октомври. „L’Oreal е меритокрация. Търсим най-доброто от най-доброто“, подчерта още ръководителят на компанията.

Приходите на L’Oreal за първото полугодие намаляха с 12%, отчитайки най-големия спад от поне 20 години. Блокадите и ограниченията при пътуванията доведоха до по-редки случаи на общуване, което се отрази и върху покупките на козметика.

Съществува вероятност компанията да направи допълнителни инвестиции, за да възстанови или да намери нови насоки за някои части от бизнеса си, твърдят анализатори.

Агон, който се присъединява към L’Oreal през 1978 г., е главен изпълнителен директор от 2006 г. и председател на дружеството от 2011 г.

Bloomberg представя списък с възможните наследници на Агон на поста главен изпълнителен директор:

Никола Йеронимус

Ветеран в L’Oreal, заместник-главният изпълнителен директор Никола Йеронимус вече беше споменат от анализаторите като възможен наследник на Агон през 2016 г. Той се присъединява към компанията през 1987 г. като продуктов мениджър и ръководи различни бизнес сегменти, включително професионалните продукти и луксозните звена.

Самият Агон работи като заместник-главен изпълнителен директор, преди да заеме лидерската позиция. Възрастта на Йеронимус остава една възможна пречка: той ще бъде на 57, когато Агон се пенсионира.

„Йеронимус е най-изявеният кандидат, но ако той поеме поста на изпълнителен директор през следващата година, когато Агон подаде оставката си, ще бъде с пет години по-възрастен от Агон по времето, когато вторият беше назначен за изпълнителен директор през 2006 г.“, коментира Пиер Тенер, анализатор в Oddo.

„В исторически план изпълнителните директори на L’Oreal обикновено заемат позицията в продължение на над десетилетие“, изтъква още той.

Стефан Риндернех

Понастоящем той заема поста на ръководител на бизнеса на L’Oreal за Северна Америка,.47-годишният Риндернех е образец на изпълнителен директор, действащ на международните пазари.

Той прекарва 13 години в Азия, като работи в Япония и Южна Корея, преди да започне да управлява операциите на L’Oreal в Китай, най-големия пазар на групата след САЩ. Подобно на Риндернех Агон също ръководи дейността на компанията на американския пазар, преди да бъде назначен за главен изпълнителен директор.

Според Тенер обаче сега не е подходящ момент за избирането на Риндернех за ръководител на компанията, тъй като това може да ощети сериозно операциите на L’Oreal в САЩ.

Барбара Лавернос

52-годишната Барбара Лавернос е директор по технологиите и операциите, като отговаря за ключовата верига на доставки за 7-те милиарда козметични продукта на L’Oreal, произвеждани годишно. 2020 г. беше особено трудна в оперативно отношение, тъй като потребителите все повече се насочват към електронната търговия по време на националните блокади.

Стратегията за ускоряване към онлайн търговията до голяма степен зависи от екипа на Лавернос.

Любомира Роше

Считана за аутсайдера в списъка, директорът за дигиталния бизнес Роше се присъединява към L’Oreal едва през 2014 г. Сега тя е изгряващата звезда на компанията. На 43 години Роше се превръща във видимото лице на L’Oreal. 

Българката е икономист по образование със стаж в Capgemini SE и Microsoft Corp. За работата си в козметичната компания печели приза в категория „Глобален маркетолог на годината“ за 2019 година от Световната федерация на рекламистите.

Избирането на Роше или Лавернос би затвърдило твърдението на L’Oreal за равномерно разпределяне на ръководните позиции между половете.