Проектозаконът за изменение на Кодекса на застраховането може да доведе до увеличени на цената на „Гражданската отговорност“. Това ще се окаже истински финансов ужас за хиляди шофьори.

Това става ясно от отворено писмо на Йоана Лалова, която е заместник-председател на Европейския транспортен клъстер.

Ето какво още пише в писмото относно Проектозакона за изменение на Кодекса на застраховането: 
 
„Обръщам се към вас по повод предложението на г-жа Росица Велкова, министър на финансите на Република България, за изменения в Кодекса на застраховането и налагането на безусловно плащане от страна на Националното бюро на българските автомобилни застрахователи без изискване за доказателствена насрещна документация. 

Този законопроект излага на съществен риск българските застрахователи, ще доведе до чувствително увеличение на цената на задължителната застраховка „Гражданска отговорност”, стойността на която може да достигне многократно над настоящата, за да се компенсират рисковете от измами и източване на националното бюро „Зелена карта” и в крайна сметка ще бъде за сметка на българските граждани. 

В рамките на свиканата работна група към Комисията по икономическа политика и иновации на 21 декември 2022 г., представители на Министерството на финансите нееднократно подведе със своите твърдения експертите – представители на бранша, заинтересовани страни и депутати. 

Твърденията им, че сега действащият нормативен акт е пречка за присъединяването на България към ERM II и еврозоната са напълно несъстоятелни. Твърденията им за съгласие на бранша с предложените от нея текстове категорично не съответстват на истината.  

Аз лично присъствах на работната група в КИПИ на 26.01. където мин. Велкова пред браншови организации, НПО-та, КФН, представител на ЕК и редица народни представители излъга, че има потвърждение от ЕК  за нужда от законодателни промени относно присъединяването на България към Еврозоната.

Видно от представените днес електронни комуникации, че едва вчера след края на работната група е изпратено запитване до служител на ЕИОПА и е получен отговорът днес от лице, неоторизирано да отговаря от името на ЕК нито от друг европейски орган имащ отношение към присъединяването на България към механизма ERM II. Всичко това подлага под съмнение всички нейни действия.  

Решение на Европейския съд  № C587/15 изрично посочва, че няма как нормите на частно-правна организация, каквато представлява Съветът на бюрата „Зелена карта”, да бъдат имплементирани в национално или европейско законодателство. Аргументацията, че легитимна европейска институция настоява за промените не отговаря на истината. 

Изложеното по-горе задълбочава съмнението, че министър Велкова прокарва текстове, които да защитават частни интереси извън територията на Република България. Това е форма на явен лобизъм и наподобява скандала в Европейския парламент с лобито в полза на Катар от декември миналата година.

С оглед на гореизложените факти, настоявам министър Росица Велкова незабавно да подаде оставката си и да поеме отговорност за своите действия против българския национален интерес.
 
С уважение:
Йоана Лалова
Зам.-председател на Европейския транспортен клъстер

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук