В момента се готви този проектозакон за държавни бензиностанции, чиято цел е да регулира някои неща по отношение на количествата и резервите.


Много партньори от бизнеса и синдикатите подкрепиха тази мярка, от КРИБ също я подкрепиха, знаете. Но искам още сега да уточня, че всичко ще бъде при ясни пазарни правила.

Такова мнение изказа в студиото на ''Офанзива'' по Канал 3 икономическият министър Емил Караниколов по повод предложението на финансовото министерство за създаването на предприятието ''Държавна петролна компания''.

По думите на министър Караниколов бензиностанциите първоначално ще бъдат разположени в труднодостъпни райони и после в градовете, а проектът би се реализирал ''след около две години''.

"Промяната в ДДС-то ще има както икономически, така и социален и демографски аспект. Безспорен факт е, че кризата с коронавируса удари най-силно хотелиерството и ресторантьорството.

Намаляването на 9% е и начин да бъде осветен секторът, за което от бранша също ще се ангажират да се случи. Трябва да върнем доверието между потребителя и този, който предоставя услугата – доверие, което се загуби само заради кризата с коронавируса", коментира той.

"Приоритет е българите този сезон да изберат българските курорти и тук не става въпрос само за Черноморието, но и за планините, за селския туризъм", отговори икономическият министър на въпрос за 14-дневната карантина за всеки българин, който се завърне от почивка в чужбина.

"Българската държава спазва европейските принципи, особено в частта за свободното движение на хора и пазарите. Правителството и големите хранителни вериги не са ограничили вноса на хранителни продукти.

Просто създадохме един модел, в който българските стоки на родни производители ще намират по-лесно своето място на щанда в магазина", обясни още министър Караниколов.

Накрая той увери, че въпреки кризата няма откази за чуждестранни инвестиции у нас.

,,Към България все още има интерес'', отбеляза Емил Караниколов и допълни, че не е изключено някой ден у нас да се произвеждат електрически автомобили на световни марки, които тепърва ще навлизат на международните пазари.