Над 300 компании се включиха в юбилейното десето издание на конкурса „Най-добра българска фирма на годината“

Акцент тази година бе потенциалът на компаниите да се развиват в предизвикателната среда на глобална криза

За  десета година конкурсът „Най-добра българска фирма на годината“ отличи компаниите, чиито бизнес модели и стратегии са били най-печеливши и устойчиви през изминалата година. Организатор на конкурса е Fibank, която е най-голямата по активи българска банка в страната. Специалната церемония по награждаването на победителите се проведе на 18 октомври в столичната галерия Vivacom Art Hall Оборище 5.

Акцент тази година бе потенциалът на компаниите да се развиват в предизвикателната среда на глобална криза и да се справят с последиците от пандемията, политическата нестабилност, високата инфлация, дефицита на суровини и покачващите се цени на горивата.

Първа награда в категорията „Средна и голяма фирма“ спечели Папас олио АД - водеща компания в преработката на маслодайни семена в България и лидер в търговията със зърнени и маслодайни култури в Черноморския регион. На второ място се класира Аспазия-92 ООД – малък семеен бизнес, който за 30 г. се превърна в един от най-големите български производители на безалкохолни напитки. Фирмата Начеви 90, която произвежда и изнася мебели за над 15 държави, зае третото място.

Отличието за най-добра „Микро и малка фирма“ отиде при Варна яхт пейнт ООД, която се занимава с ремонт и поддръжка на плавателни съдове в цяла Европа. Второто място журито отреди на Амброзия ООД – фамилна ферма за екологично чисти пчелни продукти и мед с най-големия пчелин в България и над 2100 кошера. Трети в надпреварата са Вертикал 1 ЕООД с основна дейност проектиране, производство, монтаж и сертифициране на всички видове асансьори.

Mексон ООД, производител на популярните перилни и почистващи препарати Medix, Alvina, Lex и др., спечели Наградата на публиката, която се връчва чрез онлайн гласуване. Компанията предлага пълна гама продукти за хигиена и комфорт и от 20 г. е лидер на родния пазар в сферата на битовата химия.

Призът за женско предприемачество „Най-успешна българка в бизнеса“ отиде при Уляна Хаджийска, собственик и управител на фирма „Натура Вита” ЕООД. Компанията с фабрика в Ботевград изкупува и преработва охлюви, а продуктите й се изнасят най-вече за Франция.

Победителите в надпреварата бяха определени от жури в състав: Чавдар Златев, изпълнителен директор и член на УС на Fibank, финансистът Емил Хърсев, председателят на Съюз Произведено в България Кънчо Стойчев, собственикът на „Медийна група България“ Венелина Гочева и Ваня Манова - мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.

В юбилейното десето издание на конкурса „Най-добра българска фирма на годината“ участие взеха над 300 компании представящи българския бизнес в редица сектори. Особено активни бяха строителните и транспортните компании, фирмите от текстилната и мебелната промишленост, производителите на хранителни продукти, земеделците и дружествата, заети с добив на инертни материали и поддръжка на машини и съоръжения, както и производителите на части и оборудване за индустрията.