Още един известен наш туроператор фалира, крие се от клиентите, за да не плаща обезщетения

При влизане в уебстраницата на компанията и кликване върху някое от предложенията автоматично препраща към друга страница на „Лъкшъри Холидейс“

Туроператорът „Дрийм Холидейс БГ“ е взел 124 000 лева помощ от държавата за възстановяване на пари на клиенти за провалени пътувания и след това обяви фалит.

Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) ще провери законосъобразността и документалната обоснованост при разходването и отчитането на безвъзмездната помощ, съобщиха от Министерството на туризма.

Междувременно сайтът на туроператора „Дрийм Холидейс БГ“ препраща потенциални клиенти към друга фирма, занимаваща се с организирани пътувания - „Лъкшъри Холидейс“, пише „Телеграф“.

Служител от въпросната компания обясни, че това препращане е бъг, който трябвало да бъде отстранен. Също така посочи, че за повече подробности е добре да се обърнем към ръководството на фирмата, което обаче може да стане в работен ден, а днес (бел. ред. - вчера) е официален празник.

Във връзка с този казус „Телеграф“ потърсил за коментар и собственика на туроператора във фалит „Дрийм Холидейс“, но се включвал автоматичен оператор, който съобщавал, че номерът е несъществуващ или грешен.

Фалира един от големите туроператори в България

При влизане в уебстраницата на компанията във фалит и кликване върху някое от предложенията за екскурзии автоматично препраща към друга страница на „Лъкшъри Холидейс“.

Справка

Справка в търсачката с данни на фирмите papagal.bg сочи, че новата фирма „Лъкшъри Холидейс“ е основана на 2 юли 2021 година като еднолично дружество с ограничена отговорност - ЕООД.

Компанията първоначално е регистрирана с името "Авиейшън Сървисис", но на 21 февруари 2022 година то бива сменено на сегашното. Началният внесен капитал е в размер на 100 лева. На страницата на новия туроператор е посочено, че има удостоверение за регистрация номер РК-01-0000, издадено от Министерството на туризма, което обаче не излиза в регистъра на институцията.

Жалби

От Министерството на туризма пък обявиха преди дни, че е постъпило и уведомление от ЗАД „Алианц България“, с което обявява, че е настъпило застрахователно събитие и са постъпили девет претенции от потребители на „Дрийм Холидейс БГ“ ЕООД, които не са получили договорените с туроператора туристически услуги и към този момент не са им възстановени заплатените от тях суми.

Дружеството има задължения за над 600 бона

Задължения за над 600 000 лв. към Националната агенция по приходите, частни фирми и клиенти има дружеството, което е в процедура на фалит.

Това става ясно от справка в Търговския регистър, в която се вижда, че е внесена молба за откриване на производство по несъстоятелност на 5 август тази година в Софийски градски съд от управителя на „Дрийм Холидейс БГ“ Невена Благоева Николова–Виткова.

В нея е посочено, че дружеството не е в състояние да заплати задължения към кредитори и потребители. Към Националната агенция по приходите главницата е в размер на 60 354 лева, а лихвите са 3549 лева. Дълговете към юридически лица са 240 960 лева с лихви 1146 лева. Задълженията от частен характер към физически лица, ползватели на услугите, са в размер на 313 738 лева.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук