Пазаруваме за Коледа със 700 лева в минута, едва се прибираме с торбите вкъщи
Средната стойност на каса в търговския обект е между 40 и 100 лева. Единици са сметките на стойност 10-20 лева
700 лева в минута оборот прави един от столичните магазини за хранителни стоки, които разполагат с 10 работещи каси, установи проверка, пише „Телеграф“.
Средната стойност на каса в търговския обект е между 40 и 100 лева. Единици са сметките на стойност 10-20 лева.
Народът се втурна да пазарува за поредна година в последния момент. В ранния следобед на последния работен ден преди празниците хранителните магазини се напълниха.
От обектите пък хората излизаха поне с 2-3 добре натъпкани торби с продукти. Касиерките отделяха за маркирането на покупките поне по 4-7 минути на човек.
Масово се грабеха както продукти за празничната трапеза на Бъдни вечер, така и месо и скъпи месни деликатеси.
Сред покупките бяха и буркани с кисело зеле, ориз, тиква и много други. Търговските обекти пък пуснаха с големи намаления украси за елхата и дома за християнския празник.
Например продаваха се керамични фигури на Дядо Коледа на мотор за 70 ст., а преди са се продавали за 7 лева. Намалени бяха и подаръчни комплекти от шоколадови изделия и чаша с коледни мотиви. Цените им бяха 4-5-10 лева.
Средната сметка в онлайн хранителен магазин пък мина 100 лева, показа проучване на един от търговците в интернет. По данни от тяхно проучване обикновено клиентите пазаруват средно три пъти месечно от онлайн търговци хранителни стоки.
Сред най-купуваните стоки през този месец са плодове, зеленчуци, хляб, млечни продукти и масло. Продуктите, които най-често се пазаруват онлайн, са банани, лимони, мандарини, хляб, мляко, олио и яйца.
От данните на търговеца става ясно, че покупките на храни онлайн са се повишили повече от 2 пъти през тази година спрямо миналата.
Една от най-дългите опашки в столичен мол беше пред каса на Изи Пей, където хора се бяха наредили да плащат сметки преди празниците.
Много от тях се редяха и за да получават пари от близките си.
Над 1000 лева ще похарчим за подаръци, пътувания и трапезата по празниците. Това става ясно от анкета,
направена от Моите пари.
Такава сума са готови да похарчат около 30 на сто от българите. На второ място пък е групата, която може да си позволи да задели четири пъти по-малко, или до 250 лева.
С тях се очаква да осигурят най-необходимото за празничната трапеза.
Оказва се, че повечето от българите имат по-големи възможности и могат да си позволят по-сериозни разходи по празниците, но в същото време немалка част от хората ще ограничат харчовете, като пазаруват основно за трапезата си, коментира Десислава Николова, финансов консултант.
Тя съветва хората да планират разходите си и да не се впускат в огромни харчове, тъй като януари е един от най-трудните месеци, предвид че идва след празничната еуфория.
Много хора се впускат в пръскане на пари, а след това се налага да прибягват до бързи кредити, за да си покрият разходите през първия месец на новата година. Затова и се наблюдава засилване на рекламите на фирми за бързи заеми.
Според Николова обаче е много по-добре в случай на нужда хората да изберат вместо заем кредитна карта, тъй като повечето финансови институции предлагат гратисен период за покриване на заема без допълнителни такси и лихви, който е в рамките на 30-40 дни.
Така със сумата ще могат да посрещнат разходите си, без да бъдат допълнително утежнени с разходи, посочи Николова.
Въпреки че има хора, които харчат разточително, друго проучване показва, че в условията на криза, породена от пандемията, хората са склонни да заделят за подаръци около 360 лева.
По-голямата част от тях отиват за детски играчки или дрехи. Покупките на техника са по-малко тази Коледа, тъй като най-много продажби имаше по време на кампанията „Черен петък“, която продължи около седмица, а не само 24 часа.
За трапезата пък ще отидат 85 лева, което е с 10 лева повече спрямо миналата година, показват данни на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата. Скокът се дължи на поскъпването на основните хранителни продукти заради повишението на цените на еленергията и горивата.
Пътуването за празника пък гълта най-голяма част от бюджета. Средно около 500 лева излиза посрещането на ЧНГ извън дома, сочат данни на директора на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.
Коледните намаления по магазините тази година са от 20 до 70%, показа проверка. При обувките и чантите цените са с 40% надолу. Така чифт дамски кожени боти в момента се продават 80 лева, а преди са стрували 130 лв.
Има и детски ватирани блузи, намалени от 40 на 24 лева. Актуалните за този сезон дамски якета с визия на овча вълна се предлагат по 100 лева.
С 50% по-евтино се продава и дамското бельо. В момента има сутиени с намалени цени от 55 лева на 30 лева. Бикините са по 8 лева, а чорапите с коледни мотиви по 6 лева за чифт.
Хората пък масово купуват дрехи, спортни стоки, козметика и играчки. Най-често излизат от търговските центрове с покупки от модни брандове, които са нисък или среден клас. Младежите пък търсят подарък бижу за половинката си, като наблягат на такива, които символизират вечно верен или безгранична любов.
Онлайн магазини с по-ниски цени за нови клиенти
Отстъпките за новорегистрирани потребители в онлайн магазините варират между 5% и 15%, а на места и доста повече. Освен това в тях има и много повече разнообразие като продукти, както и намаления.
В пандемичната обстановка, в която се намираме, е силно препоръчително да залагаме на онлайн пазаруването, както за наше собствено спокойствие и здраве, така и за да избегнем огромните опашки от хора, които чакат на касите, както и навалиците в магазините, които могат да превърнат пазаруването ни в доста изнервящо преживяване.
Това съветват експертите от Моите пари. Онлайн пазаруването предоставя възможността да спестим доста време, както и излишни средства – например тестове за COVID-19.
Другият плюс е, че определени сайтове предлагат опция за различни бонуси и отстъпки за новорегистрирани потребители. Често пазаруваме, без да сме се регистрирали в определения онлайн магазин, а по този начин пропускаме възможностите за различни атрактивни отстъпки за нови потребители.
Много онлайн магазини имат политика да предлагат бонуси, ваучери, както и промоционални кодове за регистрирани потребители.