Произнесе ли ЕС смъртната присъда на дизеловите и бензиновите коли от 2035 г.?
Когато наложиш силово една технология, тя по естествен път става скъпа и недостъпна, заяви евродепутатът Андрей Новаков
"Това предложение на ЕК ще се срещне с отпор в ЕП", коментира евродепутатът от ЕНП /ГЕРБ Андрей Новаков в предаването "Брюксел 1" с Милена Милотинова по Bulgaria ON AIR по повод предложението на ЕК от 2035 година продажбата на дизелови и бензинови автомобили да бъде спряна.
Това означава те да бъдат заменени с електромобили или такива на водород.
"Имаме ли достатъчно изградена инфраструктура за електромобили? Ако не - кой ще плати за нея. Отговорът е - нямаме. Бензиностанциите се изграждат на пазарен принцип, същото трябва да е и със зарядните станции. Когато електромобилите станат достатъчно атрактивни, хората ще започнат да ги купуват, без да забраняваме другите автомобили", смята Новаков.
"Наясно съм, че бъдещето принадлежи на чистите технологии, но въпреки това смятам, че този преход трябва да е плавен", уточни той.
По думите му Зелената сделка е сделка, защото има две страни, които трябва да се съгласят.
"В момента имаме само една страна, която предлага. Аз искам да оставим чиста природа на нашите деца, но не искам да им оставим бедни родители", каза Новаков.
По думите му когато наложиш силово една технология, тя по естествен път става скъпа и недостъпна.
"Най-големите 5 автомобилни производители са обявили, че приключват с производството на двигатели с вътрешно горене - в различен порядък - някои от 2025, други - от 2040 - 2050 година", твърди евродепутатът Петър Витанов от С&Д/БСП.