Райфайзенбанк отчита 20% ръст на плащанията с дигитални портфейли
Заради удобството потребителите плащат с RaiPay от ежедневни дребни разходи, включително за кафе, до по-големи сметки за подаръци, техника или обзавеждане
Предпазна маска и телефон – това може да е всичко необходимо, което да вземете с вас, ако тръгвате на обиколка за коледни подаръци. Все повече българи избират да плащат за различни стоки и услуги само чрез мобилното си устройство заради лесната регистрация на дигитален портфейл, удобството при плащане и сигурността на трансакциите.
20% ръст на плащанията с дигитални портфейли отчете Райфайзенбанк през месец октомври тази година. Банката предложи първа на българския пазар мобилни плащания за всички свои картодържатели и за операционни системи Android и iOS.
„Технологиите разнообразяват по все по-вълнуващ начин ежедневието ни и намаляват стреса от пазаруването, като по този начин ни позволяват да се фокусираме върху стойностните неща в живота.
Или с други думи, докато плащаме дигитално и безконтактно, можем да чувстваме света около себе си реално. Все повече хора приемат за ежедневие иновациите в банкирането и постоянно се възползват от предимствата им“, казва Мариела Атанасова, Директор „Индивидуално банкиране“ в Райфайзенбанк.
Над 22 хиляди са вече активните клиенти на Райфайзенбанк, които използват дигиталните портфейли RaiPay (за смартфони с операционна система Android) и Apple Pay (за iOS). Регистрацията е изключително лесна в няколко стъпки – след изтегляне на безплатното приложение, в него се регистрират една или повече карти, а плащането става само с доближаване на телефона до ПОС терминала. За удобство и повече сигурност трансакциите се проследяват на екрана.
Въпреки че най-възрастният потребител е на цели 95 г., дигиталните портфейли са предпочитани предимно от младите хора във възрастовата група 24-45 г. (64%). Те оценяват непрестанните подобрения по приложението RaiPay. До края на годината ще бъде налична възможността за потвърждение на онлайн плащане с пръстов отпечатък, както и за превод по карта, който се осъществява за няколко секунди.
Всеки четвърти от клиентите на Райфайзенбанк, които използват дигитални портфейли, прави по над 20 трансакции на месец. Заради удобството хората плащат с RaiPay от ежедневни дребни разходи, включително за кафе, до по-големи сметки за подаръци, техника или обзавеждане за дома.
Най-често плащанията се правят в супермаркети за ежедневни покупки (41%). Моловете в големите градове, както и бензиностанциите и аптеките в цялата страна са сред другите обичайни места за плащане с дигитален портфейл.