Решено: Дават по 500 лв. на ученик за лятна почивка
Намираме се в период, в който не само е необходимо възстановяване на туристическия сектор, но също така и неговото подпомагане във всичките му части, заяви министър Денков
Министърът на туризма Стела Балтова и министърът на образованието Николай Денков дадоха изявление в МС за нова програма, свързана с подпомагане на туризма и образованието. С решение на Министерския съвет се приема програмата "Отново заедно", която ще бъде реализирана за периода от 1 юли до 14 септември през настоящата учебна година.
"Тази програма е насочена главно към два субекта - първият, това е туристическият бизнес и вторият - учениците", обясни министърът на туризма Стела Балтова.
Намираме се в период, в който не само е необходимо възстановяване на туристическия сектор, но също така и неговото подпомагане във всичките му части - смята министърът.
"Държавното финансиране е на стойност 15 млн. лв. и обхваща туристически пакети за 6 дни на стойност 500 лв. на ученик. Голяма част от учениците в страната ще могат да се възползват от тази програма. На тях ще им бъде предоставена възможност за участия в креативни събития - да посещават музеи, да посещават арт събития от друг характер".
Така по думите на министъра ще се подпомогнат всички части на туристическия бизнес: както местата за настаняване, така и туроператорите, музеите, екскурзоводите.
"Изминаха 15 дни на доста интензивно обществено обсъждане на тази програма. Има голям интерес към нея от страна на родителите, учениците и на учителите. С този обем финансови средства ние можем да финансираме 30 хиляди участници. След отраслов съвет със социалните партньори, на който бяха обсъдени различните варианти, стана ясно, че Министерство на образованието ще включи в крайния текст на програмата примерни критерии, които педагогическите съвети да използват при подбора на участниците", допълни служебният министър на образованието Николай Денков.
По думите му тези примерни критерии са свързани с продължителността на дистанционното обучение през годината, тъй като то е различно за различните възрастови групи, успеха в хода на обучението, здравния статус, дали някои деца са преболедували и имат нужда от възстановяване, дали имат специални образователни потребности и социалния статус.