Кризата сякаш не съществува. Богатите продължават с широка ръка да пръскат пари за луксозни стоки, като например чанти за по 10 000 долара и висококачествени напитки, сочат резултатите на производителя на прочутата чанта "Бъркин" - "Ермес" (Hermes), и на компанията за алкохол "Перно Рикар" (Pernod Ricard), съобщава Ройтерс.

А тъй като цените на лукса продължават да растат, анализаторите с основание си задават въпроса докога бумът ще продължи, преди и богатите да решат да затегнат коланите, съобщава "Стандарт"

И "Ермес", и "Перно Рикар", чиито резултати за третото тримесечие на годината надминаха очакванията, признават, че продуктите им ще продължат да поскъпват. Бизнесът им беше подкрепен от американците, които се върнаха в Европа след две години пандемия и изолация и се възползваха от скъпия долар. Подем се забеляза и в Китай, макар и не твърде силен поради периодично налаганите ковид ограничения.

Анализаторите са на мнение, че бумът на луксозните стоки ще започне да затихва през последното тримесечие на годината или в началото на следващата, а потребителите ще продължат да залагат на най-популярните марки.

Според Флавио Середа, анализатор в „Джефрис“, брандове като "Ермес", "Шанел", (Chanel) "Диор" (Dior) и "Луи Вюитон" (Louis Vuitton), но и някои по-малки като "Монклер" (Moncler), ще продължат да се радват на растеж. Бизнесът на лукса няма да преживее истински нов бум в Китай, тъй като властите ще продължат да поддържат ковид ограниченията поне до пролетта на следващата година, а в Европа заради кризата ще станем свидетели на изчезването на т. нар. "случаен купувач". Прогнозата на "Джефрис" е за ръст на пазара от 13 на сто тази година и само 7 на сто догодина.

Най-голямата компания за луксозни стоки в света - Ел Ве Ем Аш (LVMH), откри седмицата на корпоративните резултати с приходи доста над прогнозите и без признаци за скорошно намаление на търсенето.

Под лупа се наблюдаваше развитието на пазара в САЩ, който през миналата година стана №1 в луксозния сектор, след като данните от продажбите с кредитни карти подсказаха за известно забавяне.

"Няма намаляване на апетита на потребителите в САЩ въпреки увеличението на цените", успокоява финансовият директор на "Перно Рикар" Елен дьо Тисо. В рамките на тримесечието компанията е повишила цените със 7 процента в глобален мащаб, но въпреки това е уверена, че ръстът на продажбите ще остане динамичен и през 2023 г., тъй като потребителите ще продължат да залагат на първокласни питиета.

"Ермес" планира да повиши цените рязко следващата година, като така последва съперниците си от сектора, които вече го сториха, възползвайки се от засиленото търсене на дизайнерска мода.

Компанията, която е известна с чантите си, струващи над 10 000 долара и за които се чака с месеци, повиши цените с 4 на сто тази година и с по 1,5-2 на сто през предходните. Това се равнява на еднократното повишение с повече от 10 на сто, предприето наскоро от "Шанел".

Но дори и след повишението интересът към стоките на лукса едва ли ще стихне.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук