Докато Европейският съюз все още спори за налагането на петролно ембарго на Русия, голямата промяна в петролната индустрия отдавна е започнала.

Опасявайки се от възможни санкции и под обществен натиск, водещи търговци на петрол като "Шел" (Shell), Би Пи (BP) и "Тотал" (Total) вече обявиха, че ще ограничат или напълно ще прекратят търговските си отношения с Русия. Германия пък иска да се откаже напълно от петрола от Русия до края на годината, пише в. "Франкфуртер рундшау".

Но очевидно руският петрол не спира да влиза в Европа, макар и най-често тайно. През април държавите членки на ЕС са купували средно по 1,6 млн. барела петрол на ден от Русия. Това съобщи в. "Уолстрийт джърнъл", който анализира данните на портал за прозрачност при търговията със суров петрол. В него може да се проследи движението на танкерите.

Поразително е, че петролните танкери, които пътуват без определена крайна точка на пристигане, вече все по-често излизат от руските пристанища в открито море. Така че официално те нямат определен маршрут, когато напускат пристанището. Сега, само през април, се твърди, че по този начин са изнесени над 11,1 милиона барела руски петрол.

Повече от всяка друга страна. Експертите смятат, че обозначението "неизвестна дестинация" е знак, че петролът се прехвърля на по-големи кораби в открито море. Това позволява да се прикрие произходът, пише БТА.

Според експерти резервоарите за съхранение в петролните пристанища в Амстердам, Ротердам и Антверпен са особено известни с това, че смесват петролни продукти. Но тези продукти могат да се смесват и в танкерите, за да се прикрие произходът им.

Така сред търговците фалшифицираното дизелово гориво се нарича "латвийска смес" или "туркменска смес".

От седмици на Русия се налага да продава тайно петрола си на дъмпингови цени. Цената на руския петрол сорт Урал, най-важният вид руски суров петрол, се срина през февруари след началото на войната, посочва "Франкфуртер рундшау".