Процесът за трагедията с деветимата загинали при пожара във влака София-Кардам ще се изяснява с нов следствен експеримент. Вагоните отново може да бъдат запалени, за да се изясни за колко време служителите могат да реагират и да спасят пътниците. На 8 декември м.г. вече бе проведен експеримент, който отново превърна вагоните във факли. Адвокатите на подсъдимите настояват това да се повтори, тъй като според тях предишният експеримент не е бил достоверен.
Нови изчисления и нова експертиза трябва да проведат вещите лица, тъй като никой не е отговорил с точност колко е бил пътят на шафнера Георги Георгиев от неговото купе до ваденето на пожарогасителите и придвижването до горящия вагон. Делото бе отложено за 22 март, когато ще стане ясно дали е било възможно пътниците да бъдат спасени за 4 минути. Според защитата отговорност трябва да носят и други служители на БДЖ, които не са обучавали персонала във влаковете.<br /> <br /> Трагедията във влака се разигра на 28 февруари 2008 г. край Червен бряг. Апелативният съд във Велико Търново осъди шафнера Георги Георгиев на 8,5 години затвор, а началник-влакът Иванка Костадинова получи 5 години. Бившият зам.-шеф на &quot;Пътнически превози&quot; Георги Иванов бе оправдан. На 15 септември м.г. ВКС отмени присъдите и върна делото с мотив, че предходните инстанции не са преценили обективно всички възможности за реакция, които подсъдимите длъжностни лица са имали.<br /> <br />