"Всички хипотези, които представиха досега не отговарят на нищо. Ето простатата причина - ако има отказ на двигателите, то той веднага е щял да докладва. Това е първата работа на пилота", това мнение изрази Величко Дерузов, пенсиониран пилот на изтребител в авиобаза "Граф Игнатиево".

Той говори за най-вероятните хипотези за трагичния инцидент с майор Валентин Терзиев. 

"Другата хипотеза, че ракетата се е взривила под крилото, е невъзможна. Ракетата така е направена, че при пуска има защита, която не й позволява да не се взриви под крилото. За да се взриви трябва да има сложен друг снаряд.

Другата хипотеза - че е свален от зенитно-ракетен комплекс, никой не може да го докаже.

Основната версия за падането на изтребителя МиГ-29 в Черно море е дефект в мишената", категоричен бе Величко Дерузов.

"Мишената се пуска на 9000-10000 метра височина и пада с 3-4 метра в секунда, което е достатъчно за един пилот да я порази. При тази мишена скоростта на падане е била висока, тъй като парашутът ѝ се е скъсал, което е довело до снижаване на изтребителя под 2000 метра. А при такава мишена не трябва да се слиза под 4000 метра.

Най-правилното е било ръководството като е видяло каква е мишената да спре операцията и да върне пилота", коментира Дерузов в сутрешния блок на БНТ.

По думите му може да има и грешка на пилота - майор Валентин Терзиев, в стремежа си да порази целта.

"В самолета има система, която оповестява наближаването на опасна височина", каза още Дерузов, който е летял на МиГ-19 и МиГ-21.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!