Около 40 000 са гласоподавателите, които и на 9 юни, и на 27 октомври са гласували за формацията.

Останалите гласове от общо над 110 000, които МЕЧ печели сега, идват главно от гласували с „Не подкрепям никого“ на предишния вот, от негласували или бивши поддръжници на основни партии.

Този тип електорална физиономия е присъщ за протестните срещу цялата политическа прослойка формации. Това сочат данните на „Галъп” от проучване, направено по поръчка на NOVA Broadcasting Group, БНР, БНТ и investor.bg.

Както при други подобни партии, оказва се, че и при МЕЧ има висок дял на млади хора – повече от една пета от вота за партията идва от 18-30-годишни при средно участие на младите в целия вот от около 15%. Млада е по традиция и структурата на вота „Не подкрепям никого“, сочи още проучването. 

Като вече не толкова нова формация, „Величие“ като че ли не показва и чак толкова млада структура, както преди три месеца. Но и сега партията има експозиция към икономически активни възрасти и жители на областни градове.

Отново според местоживеенето вотът за тази партия продължава да наподобява, например, структурата на вота за друга започнала като протестна партия – ИТН, сочат данните на „Галъп”.  

Заедно с младата структура обикновено идват и по-високите дялове мъжки вот. Тук по-радикалните формации традиционно печелят. Пример обикновено е и „Възраждане“. Сред най-високите образователни групи пък по традиция добре са поставени формации като ПП-ДБ и „Синя България“.

Делът на висшистите във вота за двете формации е по над 70%. ГЕРБ-СДС, както обикновено, е формацията, която показва структура на вота, максимално приближена до обобщената структура на гласуването в България.   

 

 

Таблица 1 съдържа структура на групи гласоподаватели според вота за листи – сборовете по хоризонтали не дават 100%, защото не са представени всички участници. Таблица 2 показва структура на електоратите на основните листи – сборовете по вертикали дават 100%. Колонка „Общо“ и в двете таблици се разглежда във вертикала – за ориентир.

Проучването е извършено от Gallup International, по поръчка на NOVA Broadcasting Group, БНР, БНТ и investor.bg.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ ЗА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПАРЛАМЕНТАРНИЯ ВОТ!