Ето кой е страховитият автоджамбазин Пери, спипан в неделя при спецакция в "Драгалевци"
Павлин Петров е дясна ръка и работи в тандем с друг авторитет в кражбите – Асен Колев-Хастара
Павлин Петров-Пери, който бе задържан тази нощ при спецакция в столичния квартал "Драгалевци", е много добре познат на полицията. Минава за "краля на автокрадците".
За последно той бе арестуван през март 2019 г. Тогава откраднал луксозен автомобил. Полицаи се опитали да го спрат, но автокрадецът успял да избяга и започнала драматична гонка като от екшън филм, съобщава "Монитор".
В столичния квартал "Хиподрума" Пери се е ударил в полицейски автомобил и така бил задържан.
През август 2017 г. Павлин Петров също бе арестуван от спецотряда "Кобра" след кражба на луксозен джип. Тогава от МВР съобщиха, че Пери и съучастниците му са изнасяли крадените коли в Русия. Джиповете се карали в софийски гаражи, където престоявали за кратко - докато се подготвят фалшиви документи и се поставят специални "тапи", които заглушават GPS сигнала.
След като колата станела непроследима, се изкарвала от София.
Групата на Пери била следена близо 3 месеца. В хода на разследването стана ясно, че той получавал поръчки от Русия и бивши руски републики за джипове от марката "Санта Фе". Изискването било да са чисто нови или на максимум 1-2 години. В неделя през нощта Пери и Станислав Тъпото излезли на лов.
Предварително набелязали кола от район под 2-ро РПУ. За броени минути свили луксозното возило модел 2016 г. и тръгнали в посока "Овча Купел". Тъй като Пери се славел с агресивния си нрав, в агенцията по задържането били ангажирани и баретите от "Кобра''.
Кобрите задържали Пери и авера му - Тъпото точно, когато паркирали колата пред таен гараж, където криели откраднатите джипове. Джамбазът дори не успял да реагира, докато му слагат белезници. Единствено успял да напсува полицаите.
Преди около седмица контейнер на Пери, натоварен с 6 джипа "Санта Фе" - модели от 2016 г и 2017 г - бил спипан в Пловдив. Гепените коли били подготвени за експорт през пристанище Варна с крайна точка Русия. По думи на ченгетата всъдеходите стрували от 80 000 лева нагоре, а печалбата му от всеки е около 20 000 евро. Пери и групата му крадели обикновено по 2-3 джипа месечно.
Павлин Петров-Пери е дясна ръка и работи в тандем с друг авторитет в автокражбите – Асен Колев-Хастара. Той е известен като единак, който допуска само Пери до себе си. Двамата са "звездите" на новото поколение, за което автоелектрониката няма тайни.
Преди 4 години Асен Колев бе задържан след 7-месечно издирване в столичния кв. "Симеоново". 9 г. по-големият от него Пери обаче беше в неизвестност.
Хастара е човекът, който блъсна колата на тогавашния и.д. председател на ДАНС Константин Казаков на бул. "България". Месец по-късно МВР бе на косъм да го спипа, но Хастара се измъкна от ареста, изблъсквайки полицейския "Опел Астра" от пътя.
В столичния ъндърграунд се говори, че ако искаш луксозна лимузина, трябва да се обърнеш към „услугите“ на Хастара и Пери.
Двамата имат особена слабост към джиповете БМВ Х5, но не отказват поръчки за "Ауди" и "Мерцедес".
За престъпния тандем се знае, че няма тайни в електрониката и автокомпютрите. В момент на акция им трябвали точно 10 секунди, за да отключат колата, да разблокират електрониката и да офейкат с нея. За способностите на Хастара и Пери знаели дори в централите на БМВ в Мюнхен и на "Ауди" в Инголщадт.
Според вещи в занаята, апашите инвестирали най-малко 500 000 евро в специализирана електроника, за да могат да сканират и декодират в движение компютрите и да "обучат" свой ключ, така че да могат да проникнат и запалят автомобила.
Хастара вилнее в България през 2008 г. Преди това събирал опит в Италия и Испания. Двамата буквално за година пощурили столицата. Крадели отвсякъде - от центъра до "Младост", където живеели. Изпълненията на Асен и Пери са достойни за учебник.
Апашите най-често удряли преди изгрев - между 4-6 часа сутринта.
Най-голямото препятствие, след като подкарвали автомобилите, било да намерят GPS-а на колата. Бързали да сложат специална тапа, която заглушавала устройството. Тя се пъхала в запалката на автомобила, откъдето се захранвала с ток. След това колата влизала в специален гараж, който на практика я скривал от сателитите с дни.
Там следвала друга майсторска операция – двамата намирали къде е монтиран GPS-ът. След кражбата следвал инкубационен период от десетина дни.
В това време собственикът на автомобила или застрахователят можели да откупят колата срещу 10-15 000 евро. Ако никой не се обадел, двамата пласирали колите към арабския свят или Русия. В Близкия изток търсели автомобилите с бензинови двигатели, а при руснаците на почит били дизелите.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ