Аристократи, милионери и други страстни почитатели на Вагнеровите опери от цял свят се редят на опашки в София, за да слушат и гледат опера.

Вагнерианци от Португалия, САЩ, Германия, Австрия, Бразилия, Нидерландия и други страни по света присъстваха на премиерата на „Лоенгрин“.

Тя създаде и прецедент – публиката на няколко пъти прекъсва изпълненията, за да ръкопляска френетично, без да чака финала – което е извън традицията за която и да е Вагнерова опера.

Публика

„Стремежът е в обогатяване на репертоара и привличане на нова публика, както наша, а също и заинтересована от чужбина. Благодарение на Вагнеровия фестивал на Софийската опера хилядна публика за първи път припозна София и България“, сподели директорът на Софийската опера Пламен Карталов, цитиран от „Телеграф“.

Сцената е решена като Дървото на живота и се осветява с лазери или в различни светлини, символизиращи етапите от живота и пътя на рицаря на лебедите Лоенгрин сред хората.

Новаторско е и включването на отправки към „Парсифал“ - последната Вагнерова опера, разказваща за бащата на Лоенгрин.

Някои от гостите споделиха, че това е най-добрата постановка на „Лоенгрин“, която са гледали.

Суета

За премиерата на „Лоенгрин“ и началото на Вагнеровия фестивал в София се събраха водещи музикални и оперни критици от цял свят, особено такива, които са свързани с Вагнеровите опери.

Пристигнаха и президентът на Международната асоциация на Вагнеровите общества - нидерландецът Хари Льойчер, президентът на Вагнеровото общество във Вашингтон и признат Вагнеров експерт Джеймс Холман и други.