• Подобреният 1.0 литров EcoBoost двигател е първият в индустрията с технология изключваща един от цилиндрите. Двигателя убедително печели наградата за Международен двигател на годината в категория до 150 к.с.
 
  • Икономичният 3-цилиндров бензинов двигател с мощност до 140 к.с. е вграждан във всеки 4-ти модел на марката през 2018. Повече от 1.6 милиона от този двигател са продадени от 2012 насам.
 
  • Този иновативен двигател е движеща сила в бъдещата електрификация на Ford, разширяваща гамата с меки хибриди при Fiesta и Focus и зареждащ се хибрид –  при Custom.
 
Кьолн, Германия, 22 май 2019 – Мощният, икономичен и същевременно динамичен 1.0 EcoBoost двигател на Ford днес е удостоен с наградата „Международен двигател на 2019“ (IEPOTY) в категорията до 150 к.с. Това е 11-та награда, печелена от двигателя от премиерата му през 2012.
 
С максимална мощност от 140 к.с., забележителна динамика и удоволствие от шофирането, компактният, високотехнологичен двигател задвижва всеки 4-ти модел на марката, продаден през 2018 – повече от 410 000 автомобила – от малката Fiesta до товарния ван Connect.
 
Ford подобри допълнително 1.0 EcoBoost двигателя си предлаган за Focus и Connect, за да предложи още по-добра ефективност, с първата по рода си технология за деактивация на цилиндър при 3 цилиндров двигател.


 
Забележителни промени са направените в цилиндровия блок, впръскването на горивото и контрола на вредните емисии, като допълнение към ефективният турбокомпресор, директното впръскване на горивото под високо налягане и двойното независимо време за отваряне на клапаните. Усъвършенстваният двигател ще бъде монтиран и в други модели, през тази година.
 
„1.0 литровият EcoBoost двигател вдига още нивото за компактните бензинови двигатели за 7 години и общо 11 награди след първата му победа за Международен двигател на годината“ – отчита Карстен Вебер, мениджър проучвания и инженерна разработка Ford Европа. Дори с 1.6 милиона 1.0-литрови EcoBoost произведени двигатели, ние може да предложим още. Нови още по-ефективни елекрифицирани задвижвания с 1.0 EcoBoost двигател скоро ще преобладават в автомобилите ни.“
Журито от 70 члена от 31 държави награди 1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford с общо 145 точки за да спечели в категорията до 150 к.с. с 26 точки повече от BMW, PSA Group, Toyota/Lexus и Volkswagen.
 
Още от премиерата си 1.0 литровият EcoBoost двигател постави нови стандарти за малък, мощен и динамичен 3-цилиндров турбодвигател.
 
 „От първата победа през 2012 това високотехнологично чудо издържа на теста на времето, с който другите производители още се борят” – каза Никол Луи, автомобил специалст от Южна Африка и член на журито.


 
Ford уповести по-рано тази година, че високо оцененият 1.0 литров EcoBoost двигател ще се използва за база на динамичните и ефективни хибридни задвижвания в новите Fiesta и Focus – за още по-добра горивна ефективност и запазвайки удоволствието от шофирането.
 
При 3 от типовете електрическо задвижване, интегрираният стартер-генератор замества стандартния алтернатор, позволявайки регенериране и съхранение на енергия, която обикновено се губи, сега се използва за зареждане на батерията.
 
Новият стартер-генератор играе ролята на електромотор, паралелно работещ с бензиновия двигател и осигуряващ допълнителен въртящ момент – помагащ на бензионовия двигател да пести гориво. В допълнение стартер-генератора помага на ускорението при ниска скорост, за допълнителна гъвкавост и динамика. С намаляване до минимум на турбо забавянето, стартер-генератора позволява на инженерите от Ford да извлекат до 155 к.с. от двигателя с помощта на по-голям турбокомпресор. 
 
Гъвкавият и динамичен 1.0 литров EcoBoost двигател ще бъде вграден в първия по рода си Custom Plug-In Hybrid, позволяващ пробег изцяло на електричество.
 
Custom Hybrid в момента се тества за да покаже предимствата на хибридите за потребителите в Лондон, Великобритания, като следващите тестове ще бъдат във Валенсия, Испания и Кьолн, Германия.
 
 
Списък с наградите за „Международен двигател на годината“ за 1.0 литровия EcoBoost на Ford:
  • Тотален победител през 2012, 2013 и 2014
  • Най-добър двигател за 2012
  • Най-добър двигател под 1 литър за 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 и 2017
  • Победител в категория до 150 к.с. за 2019